F
peterwesterlund peterwesterlund skrev:
Haha herregud nei orker iiinte gjøre om det. Tok jo evigheter å bygge rammen. Tvilende om den kan brukes igjen. Må først i hvert fall se hvordan oversiden blir. Er det ingen spor eller masse sprekker og det kan slipes pent så beholder jeg denne. Gir blaffen i hvordan undersiden ser ut.
Og nøyaktig hvorfor skulle du ikke kunne bruke formen igjen? En slik form burde du lett kunne bruke mer enn 10 ganger. Og jeg tror som forrige taler, på tredje forsøk har du antagelig noe som går å bruke. Prøv med expanderbruk ved forsøk 2.

• Liker
johel572
  • Laddar…
Tenker mest på at den jo mister stabilitet hvis jeg skal holde på og skru ut og inn skruer. Det tok meg to dager å få kantene til å ligge helt riktig. Men i teorien går det ja. Men ganske besværlig.

Hvor mange dager skal jeg holde på med å vanne? Er det noen mening i å fortsette etter en uke?

Tänker mest på att den jo mister stabilitet hvis jeg skal holde på og skru ut og inn skruer. Det tok meg to dager å få kantene til å ligge helt riktig. Men i teorien går det ja. Men ganske besværlig.

Hvor mange dager skal jeg holde på å vanne? Er det noen mening i å fortsette etter en uke?
Fire døgn anbefaler Finja, nå vil vi se resultatet!

Skulle jo vente minst en uke og helst en måned?

R
Når betongen begynner å bli hvit, kan du tenke på å rive formen, vanne i en uke til, så lenge du vanner vil den ikke bli hvit. Deretter kan du ta bort plasten og la den tørke ut. Betong brenner i 100 år, etter det blir det baklengs på styrken.

R rävlyan skrev:
Når betongen begynner å bli hvit kan du tenke på å rive formen, vanne i en uke til, så lenge du vanner vil den ikke bli hvit.
Deretter kan du fjerne plasten og la den tørke ut, betong herder i 100 år, etter det blir det bakover på styrken
Hva mener du? At jeg kan slutte å vanne nå?

engs
Denne fyren postet nylig en video av en benkeplate som ligner på din. Altså med stort hull. Husker at det var en eller annen betongmiks spesielt for benkeplater de har i Amerika, men kanskje det kan være litt hjelp likevel?

Såg ut som han blandet det veldig tørt i mine øyne, blander så en slurry for å fylle opp hulrom.

R
Hva er det du mener? At jeg kan slutte å vanne nå?
Jo lenger du venter desto bedre, vanne en uke til, og la den deretter tørke ut så den hvitner, den fortsetter å brenne lang tid fremover.
Sprekker blir det når vannet går ut for fort, for eksempel en husplate er nesten umulig å ikke få sprekker, da skal den vakuumsuges.

R rävlyan skrev:
Jo lengre du venter desto bedre , vann den en uke til , og la den deretter tørke ut så den hvitner , den fortsetter å brenne lang tid fremover
Sprekker blir det når vannet går ut for fort , f.eks. en husplate er nesten umulig å ikke få sprekker, da skal den vakuumsuges

Hahaha ville jo vært moro å vakuumsuge en benkeplate i betong. Jeg var faktisk på en jobb for noen uker siden hvor vi vakuumsuget gulvene. Slikt ser man ikke så ofte nå for tiden sier de som var med på 80-tallet.

Nå har benkeplaten herdet tilstrekkelig, og jeg har fjernet rammen. Men jeg har ikke snudd den ennå. Nå har jeg litt spørsmål:

1. Pleier man å slipe undersiden noe?
2. Trenger undersiden å behandles?
3. Hvordan snur jeg den på best mulig måte ut fra det dere ser på bildet?

Betongbenkeplate ferdig herdet, fortsatt i støpeformen. Planken står på bukker i en stue, omgitt av verktøy og materialer.

• Liker
twoody
  • Laddar…
Nå har benkeplaten herdet tilstrekkelig og jeg har fjernet rammen. Har dog ikke snudd den ennå. Nå har jeg noen spørsmål:

1. Pleier man å slipe til også undersiden noe?
2. Trenger undersiden behandling?
3. Hvordan snur jeg den på best mulig måte ut ifra hva dere ser på bildet?

[bilde]
3: legg to bjelker over og skru gjennom "ho-hullet", og tvinger på ytterkantene, det er mitt forslag ... Burde du klare å snu uten at den går i stykker....

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
3: legg to bjelker over og skru gjennom "ho-hullet", og klemmer på ytterkantene, det er mitt forslag ... Bør du klare å snu uten at den går av....
Og så skal den da bare ligge på de to bjelkene?

Og så skal den da bare ligge på de to bjelkene?
Eller hvorfor ikke bygge noe som ligner en stige? Du trenger jo støtte under når du flytter den senere ..

Slipa under skal vel bare være for at den skal ha en jevn overflate å ligge på

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.