39.082 lest ·
115 svar
39k lest
115 svar
Hvordan unngå at spor fra armering vises ved støping?
Savnet at du hadde bygget telt for plasten.
Dessverre er det sannsynlig at det har tørket for raskt da vannet har fordampet fra betongen.
Plasten skal ligge tett mot betongen slik at fuktigheten blir igjen.
Dessverre er det sannsynlig at det har tørket for raskt da vannet har fordampet fra betongen.
Plasten skal ligge tett mot betongen slik at fuktigheten blir igjen.
Medlem
· Stockholm
· 981 innlegg
Men det var jo så klissete at jeg var redd for at plasten skulle støpes fast i betongen om den lå direkte på.
Ja, får håpe det er overfladisk. Har sprutet på litt mer vann nå, men er vel for sent. Jeg sprutet vann i to dager etter støping, og så var jeg borte på sankthansaften (dag 3 altså) så da ble det ingen vanning. Nå når jeg kom hjem (dag 4) så det altså slik ut med sprekker.
Men kan man allikevel bruke litt husfix? Kanskje det ikke hjelper, men det ville jo føles litt tryggere. Så lenge det ikke forverres på noen måte?
Ja, får håpe det er overfladisk. Har sprutet på litt mer vann nå, men er vel for sent. Jeg sprutet vann i to dager etter støping, og så var jeg borte på sankthansaften (dag 3 altså) så da ble det ingen vanning. Nå når jeg kom hjem (dag 4) så det altså slik ut med sprekker.
Men kan man allikevel bruke litt husfix? Kanskje det ikke hjelper, men det ville jo føles litt tryggere. Så lenge det ikke forverres på noen måte?
Det der ser veldig rart ut?
.
Som noen skrev tidligere så ser betongen veldig sandete ut og det skal ikke sprekke rundt nettet sånn.
Det viktige er jo oversiden så du får vel se hvordan det ser ut når du river formen.
Husfix tilfører ikke noe mer enn kosmetisk.
Som noen skrev tidligere så ser betongen veldig sandete ut og det skal ikke sprekke rundt nettet sånn.
Det viktige er jo oversiden så du får vel se hvordan det ser ut når du river formen.
Husfix tilfører ikke noe mer enn kosmetisk.
Medlem
· Stockholm
· 981 innlegg
Men når kan jeg snu og se da? Burde jeg vente en dag til?
Medlem
· Stockholm
· 981 innlegg
Medlem
· Stockholm
· 981 innlegg
Allvitende
· Västra götaland
· 10 938 innlegg
Medlem
· Stockholm
· 981 innlegg
Haha herregud nei orker iiinte gjøre om det. Tok jo evigheter å bygge rammen. Tvilsomt om den kan brukes igjen. Må først iallfall se hvordan oversiden blir. Er det ingen spor eller masse sprekker og det kan slipes fint så beholder jeg denne. Skiter i hvordan undersiden ser ut.F Freddedan skrev:
Jo lenger du venter med forskalingsrivingen desto større sjanse for at den holder ved de svake partiene (lille tverrsnittet). River du nå eller om noen dager så kommer den med stor sannsynlighet til å sprekke/gå i stykker.
Vann på betongen og venting er det som gjelder, gjerne også plast direkte på/mot for å redusere fordampningen.
Jeg hadde ikke revet første uke og forsøkt å vente ytterligere en uke. Selv om betongen holder etter en uke så er sjansen stor for at det går "biter" ut av betongen ved forskalingshjørnene.
Vann på betongen og venting er det som gjelder, gjerne også plast direkte på/mot for å redusere fordampningen.
Jeg hadde ikke revet første uke og forsøkt å vente ytterligere en uke. Selv om betongen holder etter en uke så er sjansen stor for at det går "biter" ut av betongen ved forskalingshjørnene.