Er ny i oppussingssving, men elsker det virkelig, morsomt å se når alt vokser fram.

Jeg har to kanter i rommet som ser forferdelige ut, bilder finner dere nedenfor. Som dere ser har jeg sparklet ujevnhetene der, men det sprekker bare. Ser, om jeg skal være helt ærlig, forferdelig ut. Har dere noen tips for hvordan jeg kan få dette til å se pent ut? Kanskje en tynn list?

Dere har erfaringen, så jeg søker til dere :)

Usikker på om jeg har valgt riktig forum, men si ifra så bytter jeg (om det går)

Flere bilder finnes hvis dere trenger det for å hjelpe meg. Når jeg blir bedre, blir det min tur å hjelpe haha! :)
Mvh
Glad hobbyrenovatør

• Sprukket vegghjørne med ujevne sparkelkanter, potensielt problemområde for hobbyrenovering.
Hva er det vi ser på? Hva slags materiale er det veggen og lignende trenger å beskrives.

Ser ut som om du har en fiberskiva på den ene siden og en gips på den andre?
Har du brukt armeringsteip i skjøten?

Hei, det er riktig nok gips og fiberskive som møtes der. Sparklet bare rett opp og ned i skjøten, derav sprekken i guess.

Pederbygg Pederbygg skrev:
Tjenare, det är mye riktig gips og fiberskiva som møtes der. Sparklet bare rett opp og ned i skjøten, derav sprekkene i guess.
Jeg ville teste å legge dit armeringsteip og sparkle ut skjøten lenger, sandpapir bort sparkelen før bare så det ikke bygger så mye :D

• Liker
Pederbygg
  • Laddar…
Henrik.woll Henrik.woll skrev:
Jeg ville testet å legge på armeringstape og sparkle ut skjøten lengre, sandpapire bort sparkelen før bare så det ikke bygger så mye :D
Du mener at jeg lar den sparkelen som er der være igjen, deretter legger jeg over armeringstape og fortsetter å sparkle til det blir runde, fine hjørner? (beklager om jeg høres litt uerfaren ut).

Jeg tenker at du sliper sparkelen som sitter og deretter på med tapen og sparkler ut det litt lenger da tapen bygger noen millimeter..

Selvfølgelig kan du sette en dekklist, går helt fint (y):D Personlig hadde jeg nok sparklet dog, men det er en smakssak :)

Hadde også nok sparklet, dog med våtromssparkel som grunn for å få en hardere grunn før vanlig sparkel brukes.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.