konstruksjonsfinér er enklere enn "ekte" finér med færre lag (tror jeg i alle fall) og veldig dårlig overflate, med kvister og andre feil.

Kjøp en bit "ekte" finér i stedet. Du trenger jo bare en liten bit.
Det finnes sikkert en restbit på trelastlageret som passer.

Jeg skal henge opp en 32" på veggen, har sponplater. Er det treskrue som gjelder eller skal jeg gå "all in" med mollyplugg?

Nei, bruk fornuftige treskruer, eventuelt forbore med en liten bor.
F.eks 5,0x50 mm fra www.clasohlson.com/se/Universalskruv-Rotadrill/Pr112836022
og forbore med en 3mm bor så sponplaten ikke fliser seg.

Våger man kjøpe skruv på Clas Ohlson..? Deres mollyplugg for eksempel er jo rent søppel hvis man leser folks erfaringer.

Visst våger man kjøpe skruer hos CO men jeg ville ikke stole på sponplaten for en TV. Så snart det handler om plater vil jeg ha plugget ordentlig …

fahlis skrev:
Visst vågar man kjøpe skruer hos CO men jeg ville ikke stole på sponplaten for en TV.
Så snart det handler om plater vil jeg ha plugget ordentlig …
Snekkerne skrudde opp hele kjøkkenet med treskruer i sponplatene... Så de går nok an å stole på.

magda136 skrev:
Snekkerne skrudde opp hele kjøkkenet med treskrue i sponplatene... Så de går nok å stole på.
Men det var kanskje doble sponplater der? Jeg hadde definitivt kjørt molly for TVen. Dessuten, hvor lang tid ekstra tar det?

Veggmontert TV-beslag med justerbar arm festet med 6/50mm treskruer; venstre side i stender, høyre i plater. Maksvekt 7,5 kg.

Slik ble det: venstresiden montert i bjelken, høyresiden kun i platen. 6 stk 6/50mm treskruer. TVen veier 7,5 kg. Det kommer til å holde. Lenge.

• Liker
corre
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.