Har satt mange apparater på veggen med molly, og har man ikke en tang for det så er det stor sjanse for at man ødelegger den. Så det beste er å kjøpe seg en tang når man først er i gang!

Kjørte bare på de "bedre" som man måtte betale litt mer for, og det var aldri noen problemer.

Gipstoggler virker jo interessant!

Bo.Siltberg skrev:
Mollyplug, spesielt fra biltema skal du unngå som pesten. Med bare litt for mye vridkraft så går skiten i stykker inne i veggen og der står man med en roterende bolt i veggen som har løsnet fra ankeret! Går ikke å "reparere" på annen måte enn med hullsag... Så kreves riktig bor, 10.5 mm, så ikke veggplaten splittes opp på innsiden når man presser inn skiten.
Det er bare å skru ut skruen litt, gi den et slag med hammeren slik at bunnen løsner og går inn i veggen, deretter drar du ut mollypluggen. Tilbake er da hullet og der kan du sette inn en ny. Hullsag høres litt overkill ut :)

Har også med bra resultat skrudd ut den noe og slått den inn i veggen ved å slå på skruehodet. Flikene i forkant kan man bryte av og så trykte jeg den inn i veggen bare for ut vil den sjelden igjen.

Hvor kjøpes de der andre pluggene som det tipses om? Virker å lyse med sitt fravær..

Hmm, flärpar? Husker ikke om jeg engang prøvde, det var noen år siden. Uansett ville den ikke uten at platen gikk i stykker.

Bo.Siltberg skrev:
Hmm, flärpar? Kommer ikke i hu hvis jeg engang forsøkte, det var noen år siden. Uten ville den i alle fall ikke uten at skiven gikk i stykker.
De som ligger mot gipsen på forsiden. De må jo bort hvis man skal slå den inn i veggen :)

Jo, men jeg husker bare en kraftig brikke som ikke så ut til å være mulig å bryte løs.

Mitt tips er Hw-PRO plugger, mye lettere enn Mollys. Det finnes andre fabrikat enn Gothia også.

Matti_75 skrev:
Mitt tips är Hw-PRO plugger, mye enklere enn Mollys. Det finnes andre fabrikater enn Gothia også.
Våger man å bruke disse til en TV? Jeg blir litt betenkt når det står "gipsinnfesting for lette monteringer". Vet IOFS ikke om jeg ville være komfortabel med Molly heller til en TV. Har nok litt hat/kjærlighet til de små tingestene...

Bricco skrev:
Har også med bra resultat skrudd ut den noe og slått inn den i veggen ved å slå på skruehodet. Flikene i forkant kan man bryte av og så presset jeg den inn i veggen bare for ut vil den sjelden igjen.

Hvor kjøpes de der andre pluggene som det tipses om? Virker som de er vanskelig å finne..
Mener du "toggler" så har jeg noen slike hjemme som det står hilti på.
Virkelig enkle å bruke, og jeg opplever at de sitter som fjell.
Det eneste jeg kan komme på er at man av naturlige grunner må ha nok plass på baksiden av gipsplaten.

Det skal ifølge opplysninger være "godkjent" å sette opp vaskeservant i enkelgips med disse, selv om jeg aldri ville komme på tanken å gjøre det, eller engang tipse noen om å gjøre det.

Matti_75 skrev:
Mitt tips är Hw-PRO plugger, mye lettere enn Mollys. Det finnes andre fabrikat enn Gothia også.
Clas Ohlson selger jo en lignende men den ser ut som et stort skrudd juletre som man liksom skrur fast i gipsplaten. De er fullstendig verdiløse.

Låner tråden da jeg har et lignende problem, men annet slags feste:

Kjøpte i går dette festet på Harald Nyborg.

http://www.harald-ny...-444-svart.html

Når jeg kommer hjem er det noe så sykt at hullene ytterst på festet man skrur i veggen ikke er 60 cm fra hverandre, noe som gjør at det er umulig å treffe stendere. Helt utrolig dumt!

Min TV trenger Vesa 400x400 og et vribart stativ som gjør det ganske vanskelig å finne noen gode stativer - likte virkelig dette - noen som har tips om hvordan man kan bygge for å få det til å fungere?

En tanke er jo selvfølgelig å sette 2 stykker 95x45-stendere bak TV-en og forankre festet i disse, men da bygger man jo ut ganske mye fra veggen...sukk...

I stedet for 2stk 45x95 lekter kan du sage til en kryssfinerplate eller lignende som først monteres på veggen.
Bygger bare 12-15mm ekstra. Platen kan jo tapetseres eller males så den smelter inn i veggen.
Så setter du festet i den.

Det går bra.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.