Tenkte som overskriften lyder å sette opp TV-en min på veggen. Har en uttrekkbar arm som skal holde TV-en.
TV-en veier ca 17 kg. Tenkte å høre hvor stabilt det er å montere noe på en lettbetongvegg og hvilke skruer/plugger bør jeg anskaffe.

Mvh Mattias

• Liker
Sthlm1891
  • Laddar…
Tomture61
Hvor tykke lettbetongblokker er det, finnes det en egen skrue til formålet. Tror jeg handlet mine på Byggmax.

• Liker
rickard851213
  • Laddar…
Veggen er ca 75mm

B bossespecial skrev:
Hva hyggelig med enda et spørsmål om oppheng av en TV, men nå i et nytt materiale, dette kan bli spennende:D
Nedenfor kan du se hvilke diskusjoner det kan bli når man skal henge opp en TV i OSB.
[lenke]

Har du en lenke til festet du skal bruke?

• Forpakning for en "arkitect" lavprofil, fullbevegelig TV-brakett for skjermer mellom 26"-50", maksvekt 25 kg, avstand til vegg 48-545 mm.
Har TV-en kommet opp på veggen? Hva ble det for plugg?

Rev ned en TV da jeg jobbet. Idioten hadde montert med 4 mm skrue ingen plugg!!!
Slo i stykker både TV og Blu-ray-spilleren under.
Mitt firma nektet å betale, synes hva man vil men hvordan kan man være så dum og montere slik. Ble en dyr lærepenge for han hvordan en TV skal monteres i lettbetong.

nerdybynature nerdybynature skrev:
Har TVn kommet opp på veggen? Hva ble det for plugg?
nerdybynature nerdybynature skrev:
Har TVn kommet opp på veggen? Hva ble det for plugg?
Kanskje er sent å svare nå hehe, men TV-en kom opp men ikke på den veggen. Kjørte på en stabil betongvegg over sengen min.

• Liker
nerdybynature
  • Laddar…
  • Liker
Mabjo
  • Laddar…
M Mabjo skrev:
Kanskje det er sent å svare nå hehe, men TV-en kom opp men ikke på den veggen. Hadde den på en stabil betongvegg over senga mi
Lettbetong er stabilt, det liker bare ikke punktbelastninger. Litt som fugeskum, lett å trykke inn en spiker, men trykker du jevnt med håndflaten på fugeskum vil det være helt stumt.

Noe som har en tendens til å bli superstabilt er å lime vanlige nylonplugger med PL eller MS-Polymer-lim. Visse fastsettelser kan gjøres med grovere treskruer direkte uten plugg. Dog ikke noe med bevegelse og mekanisk "slitasje".

• Liker
Mabjo
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.