Tok bort den gamle listen mellom dørkarm og vegg da den var sprukken og stygg, dro kaldluft gjorde det også. Nå ser imidlertid veggen forferdelig ut og det mangler også isolasjon mellom karm og vegg.
Det jeg tenkt gjøre er å legge en dreveremse mellom dørkarmen og veggen, deretter må jeg få opp en pen list som også tetter godt. Legger opp bilder på hvordan det ser ut, hvordan bør jeg gjøre? Innerväggen har jo forvitret lengst inn mot hjørnet, det går ikke an å få en list til å ligge helt mot veggen da det er ujevnt, vil helst slippe å slipe og holde på.
Ikke mye å velge på, drev og kjøp en høvlet planke, sett den kloss mot karmen og så tett det går mot veggen, etter det i med latexfug i mellomrommet planke vegg og mal.
Takk for deres svar, antagelig er det en slik løsning som var før også. Her er den gamle listen med en masse fugemasse igjen på . Går det an å avgjøre på noen måte om det er latexfug? Den er myk iallfall. Jeg vil helst unngå å spikre i karmen også, tips på bra bygglim?
Du kan også lime den med latexfog, sitter bra. Legg litt tynt på hele den delen som er mot karmen, og litt tykkere mot veggen, men ikke hele veien for da får du ikke den kloss. Klikk litt her og der, og spenn mot andre veggen over natten, så sitter den. Samtidig får du en tetning mot karmen som er malbar. Et stemjern for å fjerne overflødig er bra, deretter tørk av med våt klut det som presses ut, latexfog er vannløselig.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.