Hei

Håper at noen kan hjelpe meg å finne ut hvordan jeg skal sage i noen håndtak for at de skal kunne monteres på et hjørne..

Det høres merkelig ut, jeg vet..

Jeg trenger altså å montere et håndtak på et hjørne av en boks. De er jo selvfølgelig ikke tenkt for dette, men designet for en plan overflate.

Har noen ekstra om det viser seg at man må ha 2 stk håndtak for å bygge et "hjørnehåndtak"

Så her ser de ut. Tre håndtak ligger på et ruteark, to i stablet posisjon og ett separat. De er halvmåneformede med hull for montering, i mørk metallfarge.

• Liker
BilalAbusaid
  • Laddar…
Oi! Det der er tricky! Til alt overmål er håndtaket "halv rundt" :)
Hvis du absolutt må ha dette håndtaket, er det en god idé å passe sammen 2 stykker, siden mye av "overflaten" av håndtaket vil forsvinne for hånden i en vinkel.
Jeg tror ikke jeg ville ha tatt på meg denne oppgaven selv hvis jeg hadde støtt på det samme problemet uten å prøve å finne et "stang" lignende håndtak og montert i stedet.
Legg opp bilder både før, under og etter, da dette er riktig interessant.

Bilder som sagt.
Men kan man bygge på en plan overflate og skru håndtaket i?

Nå har jeg løst det. Kapp rett og "fold" sammen håndtaket. Så må man sage ut et kakestykke med avrundede/buede sider.
Her er prototypen. Med litt lodde og sliping blir det fint.
Metallbiter er kappet og ligger på en arbeidsbenk, delene ser ut som små, buede stykker av et håndtak med hull i. En metallprototyp av et sammenbrettet håndtak med en klar sveiselinje, plassert på en hvit overflate.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.