Mange stumper? Litt halvseriøst forslag...

Beste svar

Mange korte biter som man falske sammen så blir det slik:

Tak med sort duk og lykter, del av renoveringsprosjekt. Område med stillas og trær i bakgrunnen.

Da var jeg ikke helt ute og syklet da...

Den kan du få valset hos en seriøs blikkenslager. Det er ikke videre pent med fasetterte nødløsninger.

Hvordan skal han valse den da? I en maskin? Tror knapt det er mange som har en sånn maskin stående for å gjøre en jobb per tiår eller?

huggan skrev:
Hvordan skal han valse den da? I en maskin? Tror neppe det er mange som har en slik maskin stående for å gjøre en jobb per tiår eller?
Hos blikkenslager. Ellers finnes det jo krymphammers om man insisterer på å gjøre jobben selv. Hadde selv en med pedal fra Jula en gang i tiden.

Jeg forstår hos en pöåtslagare men hva bruker han for maskin for å gjøre det?

Johan- skrev:
Hos blikkenslager. Ellers finnes det krymphammere om man er sta og vil gjøre jobben selv. Hadde selv en med pedal fra Jula en gang i tiden.
Mange blikkenslagerverksteder som ikke har noen valse er ikke vanlig at man bruker dem.

Men hvordan går det til når man valser en hengerende til en halvmåne...

Jeg har vanskelig for å forstå hvordan det skal gå? Hvordan gjør man det?
Jeg mener, den ene siden må bli lengre enn den andre, dvs mindre godstykkelse eller vike innsiden.

Det finnes en tang som skaper folder. Kjevene går inn i hverandre med spill for radius og godstykkelse.

Johan- skrev:
Det finnes en tang som skaper folder. Kjevene går inn i hverandre med spillerom for radius og godstykkelse.
Har du noensinne laget en rund renne? Tingene som du snakker om fungerer jo ikke til en rund renne.

I England så jeg at de fylte pvcrør med sand, varmet opp og bøyde og kappet dem deretter. De satte plastlister på den kappede kanten som fikk den til å se ut som en falskant. Men du vil kanskje ha plåt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.