Hvordan gjør man det penest for å sette taklist mot skråvegg?
Jeg vil altså ikke ha noen list på den skrå delen, kun mot taket.

Selv har jeg tenkt meg noe av alternativene rød, blå eller grønn på vedlagte bilde. Hvilken er best? Eller er jeg ute og sykle?

• Overgang mellom vegg og tak med forslag til listløsninger merket rødt, blått og grønt; ingen lister på skråsiden.
Der den grønne streken viser er det enklere å ikke ha noen list, i stedet en god tilpasning mellom tapet og skråtak

hvorfor ikke ha list i det skrå taket også? skal man ha lister skal man jo ha rundt hele rommet ellers kan man jo ha "snobbkant" på tapetet rundt hele... gira sammen listene i krøllen å la det stå sånn ser jo litt halvferdig ut etter min mening...

mångstekta skrev:
hvorfor ikke ha list i det skrå taket også? skal man ha lister skal man jo ha rundt hele rommet ellers kan man jo ha "snobbkant" på tapeten rundt hele... gira sammen listene i vinkelen å la det være sånn ser jo litt halvferdig ut etter min mening...
Det kommer an på hvordan man gjør det, man kan sette gaveltapet først deretter skråtakstapeten mye enklere og penere enn lister Jeg har prøvd, men smaken er som baken

Jeg gjorde det veldig enkelt for meg uten en eneste gerning med hjelp av fugebånd rundt om ser ikke dumt ut i det hele tatt faktisk og ble ferdig på en time kanskje med 2 rom.

Problemet er at maler-j*velen var en total kløne og tapetserte ikke spesielt vakkert. Jeg ville egentlig ikke ha taklist i det hele tatt, men han har ikke gitt meg noe valg, siden tapeten ikke går helt opp, på alle steder (derimot på alle skråtak)...
Altså, for å redde situasjonen, så vil jeg sette taklist. Men å sette list på skråtakene er ikke pent synes jeg.

Nåvel. Jeg kanskje bare tar en 13 mm list og gir opp det vakre. Får se.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.