Tregarasje med skalmur i tegl. Luftspalte ser ut til å mangle.
Nå skulle jeg bytte garasjeporter og innser at jeg ikke har noe å skru i da en 100x100 søyle helt har råtnet.

Det pussede teglsteinen på utsiden ser fint ut og jeg vil helst reparere fra innsiden selv om det ikke holder i 100 år.

Hvordan bygger jeg på best måte opp min reparasjon?

• Rudimentær skisse av en garasjestruktur med detaljert notasjon av skadede og intakte komponenter, inkludert stender, stolper, og asfaltboard.
  • Råtne treelement i et murhjørne uten luftspalte, med synlige murstein og forfallen trepelare.
  • Råtten trekonstruksjon i hjørne av murvegg med synlige mursteiner, uten luftspalt. Skader på treverket og murens indre viser seg.
  • Forråtnet trestolpe og mursteinveggen inne i et garasjeprosjekt, viser manglende luftspalte og reparasjonsbehov.
  • Rått treverk og murverk inne i et trägarage med tegn på råte og skade på en bærende pelare.
  • Et gammelt treverk i et garagehjørne med tydelig råte og eksponert isolasjon. Manglende garasjeportstøtte og synlige ledninger.
  • Innsiden av et garasje med synlig trestruktur, kroker på veggen, og skadet område nær en port. Isolasjon og ledninger vises også.
  • Rått treveggsisolasjon bak skadet panel i et garasjeinteriør, med isolasjonsmateriale og eksponerte rør.
Hvorfor ikke bytte pelaren?

Ja, Den skal så klart byttes.
Jeg lurer mer på hvordan jeg skal gjøre utenfor denne (siden jeg reparerer innenfra)
Jeg kan selvfølgelig sette inn ny asfaltplate fra innsiden og så ny stolpe. Men da blir det jo en glippe mot eksisterende asfaltplate og heller ingen luftspalte i dette utsatte hjørnet. Jeg vil selvfølgelig rive så lite som nødvendig.

Hvorfor ikke brette inn en vindpapp før den nye stolpen?

Og ingen ny asfaltsboard mener du?
Det kanskje er smart. Da burde det jo bli litt luftspalte automatisk også.

Det finnes jo også diffusjonsåpen vindsperreplast. Kan det være bedre enn papp?

Jeg skulle velge vanlig Örnpapp, det er enkelt, bra og billig

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.