E
Hei! Midt i en renovering, og har begynt å tenke på den gamle peisen. Etter hvert skal en kassett inn, men akkurat nå fokuserer jeg på å få peisen i grei stand utvendig.

Tenkte bare å gjøre det enklest mulig og følge den gamle formen. En del av det ene hjørnet ble revet bort under rivingen av rommet og må bygges opp igjen. Noen tips og ideer på hvordan jeg bør gå fram? Har aldri murt/støpt/armerer i mitt liv.

(Side note: trelektene mot skorsteinen skal byttes ut med metalllekter, for slik kan vi ikke ha det?)

• Gammel teglsteinspipe under renovering, med manglende murstein i hjørnet. Trebjelker og rør ligger på gulvet foran peisen.
  • Rød mursteinspipe under renovering med noen manglende steiner i hjørnet. Trestender ved pipen og blå presenning i bakgrunnen.
  • En delvis ødelagt mursteinpeis under renovering, med trestenger ved siden av. Ett hjørne er skadet og trenger reparasjon.
Jeg vil spontant si at trebjelkene er ok hvis du har en innsats med luft mellom den og skorsteinen.

E
Ingen som gir noe forslag?

Borr inn armeringsjern i gamle fugene og la dem sitte i den nye, tror jeg blir enklest.

• Liker
ehe17
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.