Vi har en slitt trapp malt i en seig farge. Nå holder fargen på å falle bort fra trinnene og tar med seg en bit av betongen (sementen?). Hvordan går jeg frem for å renovere? Skrape bort alt løst, fylle på med hva i hullene? Hva slags farge skal jeg bruke? Blande grus i malingen for at det ikke skal bli glatt? Noen som har gjort noe lignende og kan gi tips?

• Slitt trapp i betong med avflassende maling og jernrekkverk til høyre. En rist nederst foran trappa. Vegetasjon vokser ved siden av trappa.
Løsningen kan være klinker eller impregnert tre.

• Liker
PercyP
  • Laddar…
Farstatjej90
Jeg vet ikke vil jeg begynne med å si, jeg har ikke erfaring med det selv. Men forrige gang jeg leste en sånn tråd var rådet å fjerne alt løst, fylle i med betong og så male med silikatmaling. Når du reparerer med betong må underlaget være vått.

• Liker
PercyP
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jeg vet ikke vil jeg begynne med å si jeg har ikke erfaring med det selv.
Men forrige gang jeg leste en sånn tråd var rådet å fjerne alt løst, fylle med betong og så male med silikatmaling. Når du reparerer med betong må underlaget være vått.
Takk! 😊👍

Beste svar

Kommer an på hvor store hull du får og om du får frem støpejern, men er det mindre hull er Ardex A46 hyggelig å jobbe med.

Skrap og slip nøye og reparer hullene.

Jeg ville ikke malt, men lagt en epoxy med stein, eller en masse beregnet for utendørs trapp.

• Liker
PercyP
  • Laddar…
anders07 anders07 skrev:
Kommer an på hvor store hull du får og om du får fram støpejern, men er det mindre hull er Ardex A46 hyggelig å jobbe med.

Jeg ville ikke malt, men lagt en epoxy med stein, eller en masse beregnet for trapp utendørs.
Kanon! Takk! Kan Ardex også brukes for reparasjon av bruk mellom mexiteglet?

Farstatjej90
anders07 anders07 skrev:
Kommer an på hvor store hull du får og om du får fram støpejern, men er det mindre hull er Ardex A46 trivelig å jobbe med.

Jeg ville ikke malt, men lagt en epoxy med stein, eller en masse beregnet for trapp utendørs.
Hva er fordelen med ardex sammenlignet med vanlig ferdigblandet betong?

Hva er fordelen med ardex sammenlignet med vanlig ferdigblandet betong?
Hurtigtørkende, meget god vedheft, tåler frost bedre og er smidigere å jobbe med og få glatt.
Betong fester riktignok, men hvis det kommer fukt bak, kan det lettere bli frostsprengning, og det er litt mer krevende å fylle med.
Betong kan absolutt fungere det også!

• Liker
PercyP og 1 annen
  • Laddar…
P
Jeg vet ikke vil jeg begynne med å si jeg har ikke erfaring med det selv.
Men forrige gang jeg leste en slik tråd var rådet å fjerne alt løst, fylle med betong og så male med silikatmaling. Når du reparerer med betong må underlaget være vått.
Ikke vått, fuktig fungerer bedre😉

• Liker
PercyP og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.