Vi har en slitt trapp malt i en seig farge. Nå holder fargen på å falle bort fra trinnene og tar med seg en bit av betongen (sementen?). Hvordan går jeg frem for å renovere? Skrape bort alt løst, fylle på med hva i hullene? Hva slags farge skal jeg bruke? Blande grus i malingen for at det ikke skal bli glatt? Noen som har gjort noe lignende og kan gi tips?
Jeg vet ikke vil jeg begynne med å si, jeg har ikke erfaring med det selv. Men forrige gang jeg leste en sånn tråd var rådet å fjerne alt løst, fylle i med betong og så male med silikatmaling. Når du reparerer med betong må underlaget være vått.
Beste svar
Kommer an på hvor store hull du får og om du får frem støpejern, men er det mindre hull er Ardex A46 hyggelig å jobbe med.
Skrap og slip nøye og reparer hullene.
Jeg ville ikke malt, men lagt en epoxy med stein, eller en masse beregnet for utendørs trapp.
Skrap og slip nøye og reparer hullene.
Jeg ville ikke malt, men lagt en epoxy med stein, eller en masse beregnet for utendørs trapp.
Kanon! Takk! Kan Ardex også brukes for reparasjon av bruk mellom mexiteglet?anders07 skrev:
Er det noen som har erfaring med https://www.duracoat.se/ eller lignende produkter?
Hva er fordelen med ardex sammenlignet med vanlig ferdigblandet betong?anders07 skrev:
Hurtigtørkende, meget god vedheft, tåler frost bedre og er smidigere å jobbe med og få glatt.Farstatjej90 skrev:
Betong fester riktignok, men hvis det kommer fukt bak, kan det lettere bli frostsprengning, og det er litt mer krevende å fylle med.
Betong kan absolutt fungere det også!
Klikk her for å svare