anders07 anders07 skrev:
Nei, men det kan være enklere å legge på fibercement plater og så pusse på dem... Da vet du at det holder.

Jeg synes at pusset ser litt for skarp/kantet ut til å være kalkpuss, men vanskelig å si sikkert fra bilder.
Det kan jo være kalkpuss fra starten og noen har reparert med sementbruk hvorfor det faller ned.

• Ødelagt vegg med avflasset puss ved siden av en antikk hvit kakkelovn. Bygge- og renovasjonsmateriale rundt. Lyse farger dominert av hvitt og grått.
Raset masser, tips?

P
N nalli skrev:
Rasade massor, tips?
Rydd bort alt løst og gjør en test for å se om du kan løse det selv eller om du skal leie noen.

Er skorsteinen inspisert og godkjent?

• Liker
cpalm
  • Laddar…
maxmsm skrev:
Rens bort alt løst og gjør en test for å se om du kan løse det selv eller om du skal hyr noen.

Er skorsteinen inspisert og godkjent?
Tror ikke skorsteinen skal brukes

P
N nalli skrev:
Tror ikke skorsteinen skal brukes
Det er en vakker kakkelovn du har til den så vurder det litt.

• Liker
cpalm
  • Laddar…
P
Ikke glem å fukte ordentlig før du pusser og hold fuktig noen dager etter, noe som er hva jeg har lært meg, ingen lenke dessverre...

• Liker
nalli
  • Laddar…
C
N nalli skrev:
Raste masse, tips?
Fortsett å plukke bort alle løse "biter", la bare det som er homogent være igjen. Biter som sitter løst er dessverre ikke noe å spare på selv om de er "fastkilt". Er det bare mørtel, eller løsner det også hele steiner? Litt vanskelig å se, men det ser ut til å kunne være en natursteinsmur snarere enn murstein? Begynner det å rase stein er det kanskje på tide å ringe noen med mer erfaring.

Nå begynner det dessuten å se ut som leirmørtel(?). Opplever du at du har kommet inn i et nytt "lag"? Leirmørtel kan du med fordel løse opp i vann og gjenbruke om det er slik.

• Liker
Anonymiserad 170696
  • Laddar…
maxmsm skrev:
Ikke glem å fukte ordentlig før du pusser og hold fuktig noen dager etter, noe som er hva jeg har lært meg, ingen link dessverre...
Takk for alle tips og tålmodighet ☺️

• Liker
Anonymiserad 170696
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Fortsett å pille bort alle løse "biter", la bare det som er homogent være igjen. Biter som sitter løst er dessverre ikke noe å spare på selv om de er "fastkilte". Er det bare mørtel, eller løsner det også hele steiner? Litt vanskelig å se, men det ser ut til å kunne være en natursteinsmur snarere enn teglstein? Begynner det å rase stein er det kanskje på tide å ringe noen med mer erfaring.

Nå begynner det dessuten å se ut som leiremørtel(?). Opplever du at du har kommet inn i et nytt "lag"? Leiremørtel kan du med fordel løse opp i vann og gjenbruke om det er sånn.
Takk for alle tips og tålmodighet ☺️

• Liker
Anonymiserad 170696
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.