Hei!
Satte opp nye innerdører og karmer i vår, og på ett sted løsnet det ganske mye av veggen (lettbetong, puss). Nå lurer jeg på hvordan man enklest løser dette på en pen måte.
Det går ikke direkte an å pusse antar jeg og få det helt bra. Spesielt ikke over døren der det er ganske mye å fylle igjen (opp og ned).
Min første tanke var å sette plater på siden og en oppe, som en opp nedvendt U og så fylle med mørtel eller egnet materiale. Men jeg føler meg usikker.
Takknemlig for tips. Se bilder nedenfor.

Satte opp nye innerdører og karmer i vår, og på ett sted løsnet det ganske mye av veggen (lettbetong, puss). Nå lurer jeg på hvordan man enklest løser dette på en pen måte.
Det går ikke direkte an å pusse antar jeg og få det helt bra. Spesielt ikke over døren der det er ganske mye å fylle igjen (opp og ned).
Min første tanke var å sette plater på siden og en oppe, som en opp nedvendt U og så fylle med mørtel eller egnet materiale. Men jeg føler meg usikker.
Takknemlig for tips. Se bilder nedenfor.

Pleier å gå bra å pusse på steder lignende den som er over døren din.
Armer med nett og sørg for at dette festes i veggen.
På siden av døren ville jeg gjort lignende eller kombinert fôr med gipsbruk.
Armer med nett og sørg for at dette festes i veggen.
På siden av døren ville jeg gjort lignende eller kombinert fôr med gipsbruk.
Jeg ville limt eller skrudd fast en ramme i dørkarmen som går jevnt med veggen, så kan du fylle ut mellomrommet med pussmørtel. Før det tørker, ville jeg skrapt bort pussmørtel i en kile nærmest trerammen før det tørker og fylt i hullet med latexfug for å unngå sprekker nærmest treet.
/CC
/CC
Klikk her for å svare