Jeg tenkte å henge opp to gamle luker foran åpningen til den vedfyrte bakerovnen i kjelleren. Lukene er lette og laget av tre, og de er ment å løftes av når det skal bakes en gang i året. Den hengseldelen som sitter på lukene, som er gamle, består egentlig bare av en løkke øverst og nederst på langsidene. Altså trengs det noen typer vinkler av rundjern som kan forankres i den pussede muren på siden av åpningen. Hva finnes å få tak i, eller hvordan gjør man det?

Jeg kanskje har misforstått din beskrivelse men burde du ikke kunne sette inn to stk vinkelkroker på hver side av åpningen som du huker dørene på siden de hadde øyner? Om bakovnen er av tegl bak pussen er det bare å bore seg inn med en borhammer og sette i en plugg av bra kvalitet (typ alligator) som du deretter skrur vinkelkroken inn i. Siden vekten var så lav burde det funke om du kjøper grovere dimensjon av krokene. Det er disse jeg mener:
2471_01.jpg

Absolutt, det ville fungere om man finner disse i passende dimensjoner. Skal sjekke i jernvarehandelen :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.