vil jo ikke være gretten men leste ingen innlegg 14?
Har man flere hull tar man ett om gangen.
Mål inn laseren, sag hull og gjenta til alle hullene er klare.

Selv har jeg eksperimentert en del med hjemmesnekrede små jiggar med en utadvent sentrumspiss som jeg satte i boksene. Hadde flere for forskjellige boksstørrelser og syntes at det var kjempefiffigt.

Etter hvert merket jeg imidlertid at presisjonen i sånne løsninger likevel blir ganske begrenset. Grunnproblemet, synes jeg, er at så lenge hullene ikke er saget, går det naturligvis ikke å holde platen nøyaktig som den skal sitte uten man må holde den "foran" og prøve å se så den er midt for der den skal sitte, før man trykker til og får markeringen... det blir altfor ofte noen millimeter feil. Spesielt hvis man jobber i et gammelt hus hvor ting kanskje ikke er så parallelle og vinkelrette. Og det grunnproblemet har man jo også med hole-in-one, laser og lignende.

Så nå for tiden måler jeg og synes at det blir best så.

Farzan skrev:
Selv har jeg eksperimentert en del med egentilvirkede små jiggar med en utovervendt sentrumspiss som jeg satte i boksene. Hadde flere for ulike boksstørrelser og syntes det var kjempefiffigt.

Etter hvert merket jeg dog at presisjonen i slike løsninger likevel blir ganske begrenset. Grunnproblemet, synes jeg, er at så lenge hullene ikke er saget går det naturligvis ikke å holde platen eksakt som den skal sitte uten man må holde den "foran" og prøve å se så den er midt for der den skal sitte, før man trykker til og får markeringen...det blir altfor ofte noen millimeter feil. Spesielt om man jobber i et gammelt hus hvor ting kanskje ikke er så parallelle og vinkelrette. Og det grunnproblemet har man jo også med hole-in-one, laser og lignende.

Så nå til dags måler jeg og synes det blir best så.
Så opplever jeg det også. Derimot bruker jeg sentreringsgrunkene som fulgte med bokshøvlene for å lykkes med å måle til sentrum i boksene. Det går såklart like bra å lage egne sentreringsduppeditter, ideen er å måle til sentrum av boksen.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.