Nye problemer. Målte opp og boret hull for fester til en høyttaler. Etter ca 2cm støtte jeg på et hulrom som varer til ca 7cm inn.

Det kan ha vært slik at når jeg brukte bilmaskin så slo en bit av på baksiden, men det er uklart.

Spørsmålet er hvordan jeg fester nå.

Høyttaleren veier bare 3.5kg og stikker ut ca 17cm fra veggen.

Jeg har boret med 8mm bor, for planen var nylonplugg 8x40 først.

Et "bonusproblem" er at hodet kan være maks 7mm. Så om noen har tips for å finne det hadde det vært bra. Fant bare en 4.5mm skrue som passet akkurat disse pluggene fra biltema som hadde det.

sprøyte inn mørtel på tube (funker med lim også) sett i pluggen og la det stivne

• Liker
Psan
  • Laddar…
E egge80 skrev:
sprøyte inn mørtel på tube (funker med lim også) sett i pluggen og la det stivne
Antar at man forutsetter at det er stopp rett nedenfor sånn at ikke alt bare renner bort?

• Liker
Suvi5700
  • Laddar…
P Psan skrev:
Antar att man forutsetter at det er stopp rett nedenfor sånn at ikke alt bare renner vekk?
det er ingen risiko

• Liker
Psan
  • Laddar…
E egge80 skrev:
det er ingen risiko
Så at jeg forstår, det er altså et hulrom eventuelt så mye som ca 5cm dypt. Hvorfor er det ingen risiko at mørtelen flyter unna (når man trykker i det)?

Så Fisher Fogmassa Repair AC, tenker du lignende?

BirgitS
Vet du noe om hvordan veggen er bygget?
Tegl, slaggstein, kloasongvegg (plankestamme med pusset siv oppå?

BirgitS BirgitS skrev:
Vet du noe om hvordan veggen er bygget?
Tegl, slaggstein, kloasongvegg (plankestamme med pusset siv på toppen?
Jeg er 99% sikker på at det er puss på betonghullstein. Jeg vet imidlertid ikke hvor mye puss. Det er derfor jeg ble så overrasket når jeg støtte på hulrom etter 2cm og helt til 7cm. Det er også derfor jeg mistenker at jeg slo bort en "kake" betonghullstein som får hulrommet til å virke større enn det er. Men da lykkes jeg også med det på to steder rett over hverandre.

Det er i hjerteveggen i kjelleren om det har noe å si.

Forsøkt ta okay bilde. Der det er mørkt er det hulrom. Avhengig av hvordan jeg føler etter kan jeg få tak i materiale helt til kanskje 3cm inn, men da er det ikke slik at en plugg får grep lengst inne (bredere).

Bilde av et ujevnt hull i en overflate, muligens betonghullstein, med mørkt hulrom bak.

Jeg kjørte på med vanlig universalplugg fra biltema, sitter som fjell nå.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.