Så var man der igjen, en enkel omtapetsering av et av barnas rom ble noe helt annet. Vi ville undersøke mulighetene for å utnytte kattvinden til romareal.
Etter å ha revet en halvdel av veggen ser det slik ut.
Huset har mansardtak og dette er selvsagt på toppen.
Antar at støttene er opp til "takstolene", men har bjelken/balken noen annen funksjon enn å bære opp taket?
Noen forslag på hvordan man kunne bli kvitt bjelken og støttene?
Eller er det bare å isolere og slå igjen og glemme tanken?

• Rivet barnerom med åpen vegg, avdekket trestendere og isolasjon under mansardtaket. Golvlamp og strømkabel sees på tregulvet.
  • Veggåpning med synlige stendere, plankegulv og svart isolasjonsmateriale i et rom under renovering av et mansardtak på loftet.
  • Vegg revet for å avsløre støttestokker og takstruktur i et rom med mansardtak. Oppussingsprosjekt med ledning og lampe synlig på gulvet.
Jeg tror stocken er en såkalt følger som fordeler punktbelastning på en takstol til omkringliggende takstoler.

Sist redigert:
OK, så kan den fjernes hvis man løser støttingen av takstolene med f.eks. en liggende limtredrager høyere opp?

OK, jeg innser nok det og er tilbøyelig til å trekke meg ut...
En faktor er at vi skal legge om taket til våren med ny spont osv så da finnes mulighet til å "komme til" ovenfra om det kan gjøre noen forskjell?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.