Heisann. Vi har et vindu som vi vil sette trekantlister rundt alle fire sider. De skal møtes langs kantene i 45g vinkler. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal gjære dem (altså på hvilken måte jeg skal holde dem i gjærsagen for at vinkelen skal bli riktig rundt hjørnene.
Noen som kan hjelpe meg med dette?
Linker bilde på vinduet og trekantlisten.
mvh
Noen som kan hjelpe meg med dette?
Linker bilde på vinduet og trekantlisten.
mvh
Slik ser listen ut i virkeligheten. Usikker da om det er en kvartslist eller trekantlist?K Kane skrev:
Okei, så man holder den i sagen med den "fine" siden opp. Gjærer det ene hjørnet 45 og deretter snur sagen slik at den gjærer 45 til den andre siden bare?
Medlem
· Stockholm
· 4 633 innlegg
Bestem hva som er opp/fram/ned, og hold listen i det grepet og vri den aldri.
Gulvlister således på høyden hele tiden også ved kapp.
Vindu lister, alltid med fronten hele veien fram til kappene, der den må vris for å legge seg ned.
Taklister, alltid med oversiden opp også ved kapping.
Slik gjorde jeg i begynnelsen og så gikk det av seg selv.
Det finnes mange måter å tenke på, men denne måten er en god start for å få forståelse om hvordan det skal kappes.
Har jo bygget et 6kantet tårn i 3 etasjer så jeg har lært meg ;-)
Gulvlister således på høyden hele tiden også ved kapp.
Vindu lister, alltid med fronten hele veien fram til kappene, der den må vris for å legge seg ned.
Taklister, alltid med oversiden opp også ved kapping.
Slik gjorde jeg i begynnelsen og så gikk det av seg selv.
Det finnes mange måter å tenke på, men denne måten er en god start for å få forståelse om hvordan det skal kappes.
Har jo bygget et 6kantet tårn i 3 etasjer så jeg har lært meg ;-)
Takk for tipsene! Skal prøve i dag,Workingclasshero skrev:
Bestem hva som er opp/ned/framover, og hold listen i det grepet og vri den aldri.
Gulvlister således på høyden hele tiden også ved kapp.
Vinduslister, alltid med fronten hele veien fram til kappen, hvor den må vris for å legge seg ned.
Taklister, alltid med oversiden opp også ved kapping.
Så gjorde jeg i starten og så gikk det av bare farten.
Det finnes mange måter å tenke på, men denne metoden er en god start for å få forståelse av hvordan det skal kappes.
Har jo bygd et 6kantet tårn i 3 etasjer så jeg har lært meg ;-)
Stilig med tårnet
Klikk her for å svare



