Jeg skal gipse taket i det som skal bli baderom. Takstolene har ingen standardmål så det er en meter mellom dem. Hvordan gjør jeg best for å gipse et slikt tak?
Normalt pleier jo platen å settes i samme retning som takstolene slik at man kan skru i kantene. Men det burde vel gå like bra å sette dem tvers over stolene? Spikre på langsgående rupanel, f.eks. tre rader per plate og skru på platen? Trenger man støtte opp kortsiden av platen også?
Saken er den at jeg trenger å bygge så lite i høyde som mulig.
Takknemlig for hjelp.
Normalt pleier jo platen å settes i samme retning som takstolene slik at man kan skru i kantene. Men det burde vel gå like bra å sette dem tvers over stolene? Spikre på langsgående rupanel, f.eks. tre rader per plate og skru på platen? Trenger man støtte opp kortsiden av platen også?
Saken er den at jeg trenger å bygge så lite i høyde som mulig.
Takknemlig for hjelp.
om du vil spare høyde kan du sette glis/regler mellom takstolene på cc300, da bygger det ikke mer enn gipsen, dvs. 13mm. Egnet er det også å bruke gipsplater som også er endefasade, så blir alt så mye enklere når det kommer til sparkling.
/F
/F
Ah, smart! Hvor tykk bør lektene være for å gi riktig stivhet? Jeg har jo klemt inn isolasjon mellom stolpene så altfor tykt kan jeg ikke bygge inn der imellom.
Er litt bekymret for sparklingen siden jeg vet at det er vanskelig å få det riktig pent. Vi skal jo bare sparkle og så male med våtromsmaling. Da vil man ikke ha synlige skjøter.
Er litt bekymret for sparklingen siden jeg vet at det er vanskelig å få det riktig pent. Vi skal jo bare sparkle og så male med våtromsmaling. Da vil man ikke ha synlige skjøter.
Klikk her for å svare