Hei, sitter akkurat i startgropene med å renovere noen rom i huset mitt (lettbetong). Det er noen sprekker i lettbetongen som synes gjennom tapeten osv. Tenkte nå å smelle på gips utenpå dette for å få en ny overflate å begynne fra. Hvordan skal jeg da feste platene på veggene? Føler ikke for å rive ned all gammel tapet for deretter å lime platene på betongen. Ingen som har prøvd å dra på noen strenger med settlim på platen og deretter skru/spikre?? Hva bør jeg i så fall ha for spiker/skruer?
/Johan
/Johan
Skal man skruve så er en spiklekt (ja ja det skal jo skrues iofs) en enkel løsning så man slipper bore så mye i betongen, så kan man samtidig tulle dit de stikkontakter/kontakter man mangler.
Plugg finnes jo i 100 forskjellige sorter så der er det jo bare å ta det man synes virker bra.
Plugg finnes jo i 100 forskjellige sorter så der er det jo bare å ta det man synes virker bra.
Har lettbetong i en tilbyggingsdel som jeg gipset om for 8 år siden.
Saget 15cm remser i plywood som jeg spikret fast med klippspiker som jeg så skrudde fast gipsplatene i.
Dra også ekstra remser over og under vinduene og gulv/tak hvis du vil ha mulighet til å skru/spikre lister etter at du har satt gips.
Saget 15cm remser i plywood som jeg spikret fast med klippspiker som jeg så skrudde fast gipsplatene i.
Dra også ekstra remser over og under vinduene og gulv/tak hvis du vil ha mulighet til å skru/spikre lister etter at du har satt gips.
Jeg limte, rett på den gamle tapeten, sparklet der vi fjernet veggen og den malte veggen på tidligere toalettet. Skrudde i noen skruer i skjøtene der veggen buet litt, brukte fischerplugg, lettbetong er så porøs at det er vanskelig å få skruer til å sitte uten plugg.
Klikk her for å svare