Må måtte komme åt et ventilasjonssjakt for å evt isolere rør ca 2m og kan kun gjøre det ved å sage meg gjennom en innervegg med gips på begge sider av stenderne.

Første platen blir ikke noe problem å feste tilbake, men hvordan gjør man det enklest hvis jeg må tilbake med den indre gipsplaten?

Noen som har en enkel løsning?
Blir vanskelig å holde den indre platen også når man skal sette den i hullet.

Takknemlig for forslag!

Håndtegning av et ventilasjonssjakt skjult bak en gipsvegg med reglar. Viser plassering av innvendig gipsplate som skal fjernes for tilgang til sjakt. Ventilasjonsrør inne i et sjakt, med flere kanaler i metall og en grå ledning i forgrunnen, sett bak en innvendig gipsvegg.

Det er litt vrient å forstå hva du mener, men antar at du mener at du ikke har noe å skru tilbake gipsplaten mot når du vel har saget ut den?

Synes den indre gipsplaten noe sted?

Gipsskivelim og gipsskruer. Finnes spesielle som er laget for å skru gips i gips

• Liker
Perham
  • Laddar…
S Småbrukaren skrev:
Det er litt vanskelig å forstå hva du mener, men antar at du mener at du ikke har noe å skru gipset mot når du først har saget det ut?

Synes den indre gipsskiven noe sted?
Hei, akkurat. Har en innervegg med gips-regel-gips. Kommer bare til å skru fra én side når jeg skal gjenopprette.

Sett lekter/planker tvers over på baksiden og fest gipsen i dem så (svarte linjene) du bør kunne feste dem når det er åpent.

• Illustrasjon av veggkonstruksjon med reglar og plassering av gips i tverrfeste, markert med svarte linjer. Viser bakside med ventilasjonskanal.
  • Liker
Perham
  • Laddar…
Her er en video

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.