2.845 lest ·
21 svar
3k lest
21 svar
Hvordan får jeg tilgang til og bytter denne ventilen?
Prøv med trinnene kortere så den heller mer og støtter mot gavlbrettene i stedet uten å berøre VP
Absolutt går det bra, det du skal gjøre er å hoppe på siste trinnet så stigen synker noen centimeter i plenen eller på nivå med siste trinnet. Med så lang stige vil den bøye seg på midten, og da vil liksom tappene grave seg opp. Så har du mulighet til å spisse et par (min 45X45) og slå ned så stigen står mot dem er du sikker.
Som den står på bildene, så berører den ikke VP-en. Om du mener de blå\grå vertikale brettene så vil man måtte korte stigen, hvilket innebærer at den må lene mye mer, hvilket i sin tur øker risikoen for at den mister feste og sklir nedover skråningen. Dessuten føltes det som om stigen på en eller annen måte kiler seg fast der på vindskien, ettersom den ikke har så lett for å skli mot venstre.L Leif i Skåne skrev:
Med spikeren ned i plenen føles den ganske stabil og stigen er ikke så veldig mye trukket ut, dvs. den sitter sammen på en ganske lang flate så den svikter ikke veldig mye heller. Men visst, den beveger seg noe mer enn vanlig, det merkes at det blir litt større krefter i akkurat dette tilfellet.J jonaserik skrev:Absolutt går det bra, det du skal gjøre er å hoppe på siste trinn så stigen synker noen centimeter i plenen eller på linje med siste trinn. Med så lang stige vil den svikte på midten og da vil på en måte tappene grave seg opp. Så om du har mulighet til å spisse et par (min 45X45) og slå dem ned så stigen står mot dem er du sikker.
Stigen har noen år på nakken men fungert veldig bra! Noterte dog at det finnes rust på noen nagler

Det er til kroken som er 1/2 posisjons holder, skal prøve å skrape litt på dem og håpe på at det bare er overflaterust, ellers får jeg nok vente med jobben og kjøpe ny stige først.
Klikk her for å svare