Jeg trenger å sette en stormbeskyttelse på en veggventil, men problemet er at ventilen er plassert rett over luft/vannpumpen. Man må komme til ventilen skikkelig fordi den ikke er skrudd på plass, men limt, dvs. den må skjæres løs. Den nye må derfor også limes på plass med en slags fugemasse (ujevn Mexi-tegel).
Har vurdert trappestige, men den må antagelig være enorm for å passe inn. Det virker heller ikke mulig å stå på pumpen.
Vanlig lang stige, den vil lene seg ganske bra og kan da gli på bakken, men hvis det bare er gressplen der, kan man hoppe på det siste trinnet så den synker ned i bakken. For å sikre ytterligere kan det slås ned
2 stk 45X45 som ligger mot utsiden av det siste trinnet.
Ikke stå på utedelen! Hvis en stige ikke rekker inn fordi utedelen er i veien, kan du ha en stige på hver side av utedelen og ha noe imellom som du kan stå på.
Er du huseier er en 2x3 m stige et must! Hvordan skal du ellers kunne rense takrenner om høsten for løv?
Eller låne naboens stige samtidig som du inviterer ham på kaffe.
Joda, jeg har en stige i 2 deler, så en på hver side av utedelen lent mot utedelen? Og så kjøpe en planke og legge mellom dem? Blir det stabilt eller kreves det kanskje litt snekkerarbeid?
Joda, jeg har en stige i 2 deler, så en på hver side av utedelen lent mot utedelen? Og så kjøpe en planke og legge mellom dem? Blir det stabilt eller kreves det kanskje litt snekring?
Prøvde sette opp vår 6 meters stige og klatre opp til ventilen, føltes vel hyfsat stabilt. Man må fikse en krok til stigen så man kan ha sine saker i en bøtte oppe ved ventilen. Legger man seg mot stigen så når man ventilen ganske bra og kan skjære bort den fra fuglen som sitter der i dag. Så tenker jeg at den nye kappen skal skrus dit (etter som den veier lite) og til slutt må det til en del Tec7 siden det er ujevn mexitegl.
Stigen har spiker mot plenen som gjør at den ikke kan skli av gårde.
Hva tror dere, kan dette være tilstrekkelig sikkert?
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.