GoForIt skrev:
Jeg ser jo en stor forskjell i kravene til konstruksjon avhengig av om du planlegger å holde +5°C eller +15°C..
Låner tråden litt kort for å få svar på et spørsmål. Skal selv bygge en garasje med isolert betongplate, 90mm isolasjon i vegg og 120mm i tak. Hvor varmt kan man ha i en slik garasje uten å betale en formue i oppvarmingskostnader?

Anna1984 skrev:
Låner tråden litt kort for å få svar på et spørsmål. Skal selv bygge en garasje med isolert betongplate, 90mm isolasjon i vegg og 120mm i tak. Hvor varmt kan man ha i en slik garasje uten å betale en formue i oppvarmingskostnader?
Jeg er ingen ekspert i det spørsmålet, som (uten å være uhøflig) er vanskelig å svare på uten å vite hva du anser være "en formue i oppvarmingskostnader"? Man trenger flere faktorer for et mer korrekt svar.

Kanskje får du flere innspill om du plasserer spørsmålet i forumet for "Varme generelt".

Takk for hjelpen så langt.
Jeg satser på å beholde asfalten som gulv.
For å tette mellom vegg og asfalt trodde jeg man kunne legge en trestender på papp og typ spikre ned eller noe. Men du sier lettbetongblokk. Er de bare å legge der eller skal de mures? Jeg forestiller meg at de blir tykkere enn hva veggen er, men det finnes kanskje i forskjellige størrelser. Og så altså en stender på dette med papp imellom?

Høres klokt ut, et bjelkelag kan du bygge opp i etterkant om du blir lei av asfalten. Ja, det finnes litt forskjellige størrelser, men den vanligste er 19x19x59cm. Bland gjerne til litt mørtel som du legger under og mellom blokkene, vil tippe omtrent 1 cm tykkelse. Så gjør du akkurat som du skrev.. papp eller en annen type syltetting mellom svillregel og blokkene.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.