Sånn, etter noen timer ser det slik ut:
[bilde]
Veldig fornøyd med resultatet!
Sotluken, ventilasjonsluken, og adapteren til ovnen ser ut til å ha festet seg godt👍
Nå får det tørke en stund før neste steg, hva pleier man å male med?
I mellomtiden skal jeg starte prosjekt "heve ovnen" for å passe den til den nye høyden.
Ser veldig bra ut, pent gjort.
Du bør nok vente 1-2 uker før du maler, så det får tørke godt.
Men den eneste malingen jeg kan foreslå er maling for puss.
F.eks. Alcro Puts, eller lignende.
Ser veldig bra ut, pent gjort.
Du bør nok vente 1-2 uker før du maler, så det får tørke ut.
Men den eneste maling jeg kan foreslå er maling for puss.
For eksempel Alcro Puts, eller lignende.
Takk så mye!🙂
1-2 uker, så lang tid hadde jeg ikke helt regnet med. Men det er klart, på noen steder er det nok 2-3 cm tykt.
Jeg hadde tanker om å kanskje bruke kalkmaling, malte innsiden av en jordkjeller med det for noen år siden og det ble bra.
Akrylat kanskje dekker opp bedre for manglene i arbeidet mitt på nært hold?
Kalkfarge farger av seg, og ser ikke riktig noen grunn med det på gips. Skal det puste er vel silikat et alternativ, vet dog ikke riktig hvordan det fungerer med gipsbruk. Men silikat setter seg jo som fan på alt, så festet burde ikke være et problem.
Oppdatering:
Skorsteinen er nå malt og ovnen installert.
Det ble til slutt en vanlig veggmaling.
Jeg var innom Maleributikken, de har vært min go-to butikk når jeg har vært usikker tidligere. De er jo ikke de billigste, men hittil har de alltid ledet meg på rett spor.
De hadde, på råd fra en ovninstallatør, anbefalt vanlig veggmaling i en årrekke uten klager.
Sagt og gjort, etter et antall bål har jeg ikke sett noe som tyder på at det ikke skulle fungere.
De eneste tingene som har skjedd er at det ser ut som om tilkoblingsstussen har bøyd seg noe, trolig fordi jeg måtte heve ovnen 4 mm mer enn planlagt.
Samt at en liten sprekk har blitt synlig ved spjeldregulatoren:
Dette kan jeg absolutt leve med!
Gjenstår nå hvordan jeg skal løse malingen av metallforbindelsene til de ubrukte kanalene, jeg glemte å nevne dem når jeg var i butikken.
helt klart skulle jeg ha grunnet dem før jeg slapped på med veggmalingen, men jeg var så ivrig😇
Rustgjennomslagene ble klart svakere etter lag 2, skal man:
1. Kladda på flere lag til det dekker?
2. Kladda på et lag grunning på det som sitter før et siste lag?
3. Børste bort eksisterende maling før grunningen?
Jeg kommer tilbake med innlegg om hvordan jeg fikset ovnen og tilluften.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.