Hei,

Finnes det noen retningslinjer om hvor man bør sette "kroken" til vinduslamper som julestjerner?

Mitt første forsøk var en mindre spiker rett over den øverste vinduslisten, dessverre ble spikeren for liten så en av stjernene falt ned (kanskje med litt hjelp fra katten ;) ).

Nå har jeg kjøpt vinkelkrok, og siden det nå blir en litt mer permanent løsning, lurer jeg på hvor jeg bør sette kroken. I listen? Rett over listen? Litt over listen?

Mine egne spekulasjoner går slik:

Setter man den i listen blir det også mer synlig, spesielt når vi ikke har gardiner i disse vinduene (10x4 med god klaring til taket). Setter man den rett over listen, mistenker jeg at det er en risiko for at materialet (i veggen) sprekker siden vindusåpningen sannsynligvis ikke går langt under der listen slutter. Så nå funderer jeg på 2 cm over øvre listen, kan det være rimelig også for framtidig bruk? Den eneste ulempen her er at det blir hull i veggen, og vegger er litt vanskeligere å bytte ut sammenlignet med lister, men det går selvfølgelig alltid an å sparkle.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.