Hei,
Vi har kjøpt et 1½-plans hus bygget i -73. Et teglhus på 125 kvm. Vi har ikke fått tilgang ennå, men vi tenker veldig på hvordan vi skal gjøre om osv.
Nå til spørsmålet, hvordan kan man avgjøre om en innervegg (i første etasje) er bærende eller ikke? Jeg har levd i troen at en bærende innervegg går på tvers av takstolene, men nåværende eier hevder at en vegg som går parallelt med takstolene er bærende, en "uvanlig" konstruksjon var budskapet. Kan dette virkelig stemme? I så fall bærer jo veggen kun en takstol, hva ville vært meningen med det?? Noen som kjenner igjen en "uvanlig" konstruksjon med bærende vegg parallelt med takstolene?
Takk for svar!