Jeg har mistet en skrue til kjøleskapsdøren. Electrolux tar 70 kr inkl frakt for en ny. Er det mulig å se på vedlagt bilde hvilken type skrue jeg trenger (dimensjoner) slik at jeg kan kjøpe den et annet sted? Jeg er ikke så bevandret i skruenes verden dessverre.

Den eneste info som gis av Electrolux er "Kromplattert skrue til kjøleskap"
https://shop.electrolux.se/kylskap-.../kromplaterad-skruv-till-kylskap/p/2054418021

• Krombelagt skrue med flatt hode for kjøleskapsdør, tydelig gjenge og glinsende overflate.
  • Krombelagt skrue med korsspor, muligens for kjøleskapsdør.
Finnes det ikke en skrue av samme dimensjon på skapet som du kan skru ut og ta med som sammenligningsobjekt til en butikk?

Skruen ser ikke spesiell ut på noen måte.

Dessverre finnes det bare en slik skrue på hele kjøleskapet. Jeg har sett etter. Og fryseskapet har en annen lukkemekanisme, så der er det ikke noen slik skrue. Enig i at skruen ser veldig ordinær ut. Det ser ut som om sporene er ganske langt fra hverandre og jeg teller til at det er 6 "omganger" med spor. Jeg tror at hullet der skruen skal inn er 4,0 mm eller mindre.

K kia2 skrev:
Dessverre finnes det bare en slik skrue på hele kjøleskapet. Jeg har sett. Og fryseskapet har en annen lukkemekanisme, så der finnes det ikke noen slik skrue. Enig i at skruen ser veldig hverdagslig ut. Det ser ut som om sporene er ganske langt fra hverandre og jeg teller at det er 6 "omdreininger" med spor. Jeg tror at hullet der skruen skal inn er 4,0 mm eller mindre.
Mål skrudimensjonen (lengdexbredde) og besøk en byggevarehus eller et bilverksted modell mindre så finner du sikkert en passende skrue.

Det er antagelig en skrue som drar bra i plast. Går sikkert an å ta en vanlig plateskrue i passende dimensjon i stedet.

E etompau skrev:
Mål skruedimensjonen (lengdexbredde) og besøk et byggvarehus eller et bilverksted modell mindre så finner du sikkert en passende skrue.
Men jeg har altså ikke noen skrue å måle. Min tanke var at det kanskje gikk an å se på bildet - men forstår nå at det er vanskelig.

K kia2 skrev:
Men jag har alltså inte någon skruv att mäta. Min tanke var att det kanske gick att se på bilden - men förstår nu att det är svårt.
Går det inte ens att uppskatta storlek på skruven från hålet och platsen där den satt?
Titta runt på skåpet, där kan finnas samma typ av skruv på baksidan av skåpet.

Annars gissar jag att den är 10-20 mm lång och 4-5 mm bred.

Selv om man kan synes at det er dyrt med 70 kr for en skru så må du likevel ta i betraktning at du får den i postkassen og den passer uten problemer. Skal du jakte på noe lignende så må du også bruke tid på det, kanskje kjøpe noen forskjellige og kanskje betale 20-40 kr. Før det er klart så er du kanskje oppe i 70 kr uansett om du ikke har gangavstand til noe.

• Liker
TheImprovisor og 2 andre
  • Laddar…
Gå på gjenvinningsstasjonen og sjekk, de har et kjempelager med gamle skap. Der kan du finne det rette..

• Liker
kia2 og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.