Hei beste forum!
I sommer og høst skal jeg lære meg å bygge. Har endelig tatt meg tiden og ser frem til dette steinhardt! Har lest alt før prosjektene, men forstår ikke hvilken type sag som er best å anskaffe.
Prosjektet er en mini-hytte og jeg vil altså kunne kappe bjelker etc. så rett og pent som mulig, gjerne allerede på byggevarebutikken (om det finnes noe som er portabelt?). Det finnes mange best i test på forskjellige elektriske sager men mindre informasjon om hvilken man bør satse på. Helst ikke superdyrt, men har selvfølgelig budsjett, men ingen plass å oppbevare en sag som må stå innendørs.
Noen som kan sager og vil hjelpe til i denne jungelen?
Såg noen andre tråder med lignende spørsmål som hjalp litt, men ikke helt!
Jeg er altså nybegynner så det får gjerne være noe ukomplisert!
Stor takk!
I sommer og høst skal jeg lære meg å bygge. Har endelig tatt meg tiden og ser frem til dette steinhardt! Har lest alt før prosjektene, men forstår ikke hvilken type sag som er best å anskaffe.
Prosjektet er en mini-hytte og jeg vil altså kunne kappe bjelker etc. så rett og pent som mulig, gjerne allerede på byggevarebutikken (om det finnes noe som er portabelt?). Det finnes mange best i test på forskjellige elektriske sager men mindre informasjon om hvilken man bør satse på. Helst ikke superdyrt, men har selvfølgelig budsjett, men ingen plass å oppbevare en sag som må stå innendørs.
Noen som kan sager og vil hjelpe til i denne jungelen?
Såg noen andre tråder med lignende spørsmål som hjalp litt, men ikke helt!
Jeg er altså nybegynner så det får gjerne være noe ukomplisert!
Stor takk!
Kapp-/gjærsag er ukomplisert på mange måter, men ikke overdrevent lett å oppbevare. Jeg vil derfor anbefale en form for sirkelsag, enten med ledning eller batteri, og dessuten en hurtigvinkel som denne https://www.hultafors.se/products/squares/H0520-snabbvinkel/188391 til å bruke som anhold når du skal kappe ting. Det er nok veldig fornuftig å i tillegg ha en gjeng med hurtigklemmer, minst to bukker og en form for plate materiale å legge på bukkene for å bruke som bord når du står ute. Regn med at du sager en del i dette platematerialet, så det kommer til å bli stygt. Husk å stille inn dybden godt på sagen, du vil gjennom, men ikke ha den maks utbrettet, spesielt ikke hvis du har noe under.
Klikk her for å svare