Okey kjør på så.
Platene lukter en del, og jeg har fått rennende nese av å ha 25 sponplater liggende i en haug i stua. Håper virkelig det er noe som forsvinner etter noen dager - ellers kommer jeg ikke til å kunne være i den nye stua.
Burde man undersøke om man har fått tak i en rar type? Novopan skal vel ikke være noe rart med

E e3henri skrev:
Okey kör på så.
Skivorna lukter en del og jeg har fått rennende nese av å ha 25 sponplater liggende i stua. Håper virkelig det er noe som slipper etter noen dager - ellers kommer jeg ikke til å kunne være i den nye stua.
Burde man undersøke om man har fått tak i en rar sort? Novopan skal vel ikke være noe rart med
Hei.

Hvordan gikk det med ditt Novopangolv. Var og hentet 40 m2 i går, men platene luktet så sterkt av mugg at jeg måtte levere dem tilbake. De er tydeligvis laget av rivevirke og gamle emballasjepaller. Kontaktet supporten på novopan og de sa at sponet er oppvarmet så alle muggsoppene er døde, men at lukten kan være igjen. Skikkelig ubehagelig.

V Vera Reno skrev:
Hei.

Hvordan gikk det med ditt Novopangulv. Var og hentet 40 m2 i går men platene luktet så sterkt av mugg så jeg måtte levere dem tilbake. De er tydeligvis laget av rivningsvirke og gamle emballasjepaller. Kontaktet supporten på novopan og dem sa at sponet er oppvarmet så alle muggsoppene er døde men at duften kan finnes igjen. Riktig ubehagelig.
Vet ikke om det er gulvet eller min nyinnkjøpte sofa som har stilt til det, men har hatt problemer å oppholde meg i rommet under sommeren/tidlige høsten...men etter daglig lufting har det minket og nå merker jeg det ikke i det hele tatt til tross for at man har gått inn i vintersesongen med lukket altandør/vindu.

Jeg jobber på en byggevarehandel som selger disse platene og har til dags dato aldri hatt noen som har hatt problemer med at de lukter, jeg sier ikke at det aldri har gjort det for det er ikke alle som sier ifra. Men siden jeg har mange Byggere som kjøper av oss så er jeg ganske sikker på at de ville sagt ifra til oss hvis det hadde vært et problem. Angående fukt/mugg så føles det som om det er et problem som forhandleren har hatt med lagringen.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.