Hei,
Mitt første innlegg her. Har kjøpt et rekkehus og lurer på hvilke innervegger som er bærende?
Antar at innerveggen mellom hall og stue er bærende siden takstolene er kappet for å lage plass til takkupa? Så er jeg usikker på om innerveggen mellom kjøkken og stue er bærende eller ikke? Samt om ytterligere vegger er bærende? Legger ved en pdf med tegningene jeg har fra kommunen. Veldig takknemlig for svar.
Mitt første innlegg her. Har kjøpt et rekkehus og lurer på hvilke innervegger som er bærende?
Antar at innerveggen mellom hall og stue er bærende siden takstolene er kappet for å lage plass til takkupa? Så er jeg usikker på om innerveggen mellom kjøkken og stue er bærende eller ikke? Samt om ytterligere vegger er bærende? Legger ved en pdf med tegningene jeg har fra kommunen. Veldig takknemlig for svar.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
I første etasje er det helt klart at veggen som skiller mellom kjøkken og stue samt dens forlengelse er bærende. Trolig er også den kryssende veggen (ved WC) bærende. Man trenger å se en detalj over takstolenes støtte for å avgjøre det. Altså: Stor risiko for at samtlige vegger i 1. etasje er bærende.
Hei Justus, takk for veldig raskt svar.J justusandersson skrev:I første etasje er det helt klart at veggen som avskiller mellom kjøkken og stue samt dens forlengelse er bærende. Trolig er også den kryssende veggen (nær WC:et) bærende. Man trenger å se en detalj over takstolenes opplag for å avgjøre det. Altså: Stor risiko for at samtlige vegger i første etasje er bærende.
Hjelper det om jeg går opp på loftet og tar bilder av takstolene for å finne ut om veggen nær WC:et er bærende i første etasje? Jeg oppdaterte pdf:en med rødmarkering på de veggene som eventuelt er bærende, har jeg forstått riktig?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Jeg tror du kan gå ut fra at det som du har rødmerket er korrekt. For å endre vurderingen ville du måtte finne konstruksjonstegninger for takstolene, men det er vel vanskelig.
Klikk her for å svare