7.248 lest ·
17 svar
7k lest
17 svar
Hva tror dere at disse vinduskarmene er laget av for materiale? Kanskje stein eller eternitt?
Interessant! Det er dessverre ingen slike tegn på mine vindusbenker hva jeg kan se, og har ikke til hensikt å bytte dem ut.T TheGame skrev:
Det ser ut som at den hvite boblete undersiden på mine vinduskarmer er en form for tapet. Det virker ikke som om mine vinduskarmer har den boblete strukturen på undersiden, men at de har nøyaktig samme glatte struktur på undersiden som de har på oversiden. På en av karmene er det nemlig litt av undersidens tapet borte, og der vises en glatt karmflate. Er dette noe som taler for at det ikke er eternittkarmer?
Så vidt jeg forstår, støpte man nemlig eternittkarmer, og når de var støpt, fikk de en annerledes struktur på undersiden enn hva de hadde på oversiden. Så hvis vinduskarmene har samme glatte struktur på undersiden som de har på oversiden, betyr det da at vinduskarmene ikke er støpt, og altså ikke laget av eternitt (asbestsement)?
Så vidt jeg forstår, støpte man nemlig eternittkarmer, og når de var støpt, fikk de en annerledes struktur på undersiden enn hva de hadde på oversiden. Så hvis vinduskarmene har samme glatte struktur på undersiden som de har på oversiden, betyr det da at vinduskarmene ikke er støpt, og altså ikke laget av eternitt (asbestsement)?
Klikk her for å svare