Hei,

Vi har nettopp flyttet til hus og forrige eier etterlot TV-oppheng, spørsmålet er om det tåler vår 50" TV på 25 kg uten at man skal trenge å være bekymret?

En metallisk TV-veggfeste med plastpose hengende, to skruer i veggen.
Veggfeste i metall med skruer på en hvit vegg, potensielt for en TV. Detaljert nærbilde av festet fra siden, med plastpose hengende.
Grått veggfeste med metallskruver på tregulv. Består av sylindriske deler og skruer, mulig TV-feste.
En av skruene i festet (antar at alle er de samme)
Skruve av metall plassert ved siden av en trelinjal, viser lengde på omtrent 7 cm og er antatt å være en del av et veggfeste for TV.

Noen som kjenner igjen hva slags veggfeste det er?

Aldri sett typen før. Er det en betongvegg? I så fall er det ingen problemer så lenge skruene sitter ordentlig i pluggene. Jeg selv hadde nok valgt en større skrue dog.

Skinnen klarer det uten problem, veggen ser ut til å være betong/leca og er festene utført korrekt, tåler den garantert vekten. Er du veldig usikker, så heng litt i skinnen eller belast den med tilsvarende tyngde.

Med vennlig hilsen, fremax

For de som vil vite det, er det en TV-holder fra IKEA som heter Uppleva Ormo, den er laget for 60 kg og klarte min TV med glans. Jeg prøvde den først ved å henge 2 sekker á 16 kg pellets over natten.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.