Jeg er ny på forumet. Har kjøpt et hus fra 1910-tallet som er tilbygd i etapper. Dette er imidlertid et bilde fra originaldelen. Jeg har fjernet en plastmatte i et soverom i andre etasje og fant da dette gulvet. Jeg har til hensikt å legge inn et nytt furugulv, men hvis jeg skal legge det i høyde med det gamle, trenger jeg å vite om jeg kan og bør gjøre noe med de skadede trekonstruksjonene dere ser på bildet. På veggen har de kledd inn tilsvarende bjelkelag som dere ser.

• Gammelt tregulv med skader, fjerning av plastmatte, synlig rør og stikkontakt, treverk er slitt og har støv og rusk spredt på overflaten.
Det ser ut som at det har stått en vegg der tidligere som noen har fjernet og deretter fylt hullet med sparkel før de la plastmatten. Det er litt vanskelig å se hva som er under alt sparkel... Er det en planke det også eller er det en list?

Jeg hadde forsøkt å erstatte den eller de plankene som er skadet (ser bare ut til å være 1-2) og deretter slipe og lakkere gulvet fordi jeg synes det er mye penere og mer sjarmerende med gammelt furugulv enn med nytt i et gammelt hus.

Hvis du likevel er fast bestemt på å legge nytt furugulv over det gamle så skal styrken ikke påvirkes av dette lille hullet, da burde du bare kunne sparkle igjen det gamle hullet så det blir jevnt igjen. Legger du det nye gulvet motsatt vei så trenger du ikke engang gjøre det.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.