Ekspertvenner,
er det noen problemer med husfix? Jeg skal fylle igjen sprekker i en murt vegg av lettbetong. Sprekkene er reparert på utsiden av huset ved dreneringen. Dette er altså på innsiden, før maling. Min lokale fargebutikk (colorama) anbefaler nettopp husfix.
Jeg er ute etter noe som er så lett å arbeide med som mulig for en amatørreparatør. Siden det ikke er noen større flater som skal repareres, er prisen ikke et stort problem.
//Fredric
er det noen problemer med husfix? Jeg skal fylle igjen sprekker i en murt vegg av lettbetong. Sprekkene er reparert på utsiden av huset ved dreneringen. Dette er altså på innsiden, før maling. Min lokale fargebutikk (colorama) anbefaler nettopp husfix.
Jeg er ute etter noe som er så lett å arbeide med som mulig for en amatørreparatør. Siden det ikke er noen større flater som skal repareres, er prisen ikke et stort problem.
//Fredric

Her kommer to bilder. Rester av en tidligere setning, gjetter jeg. Muren er altså reparert av drenerings- og fasadefirmaet på utsiden.
Gubbtjyven som bodde her tidligere har forsøkt å reparere sprekkene med sparkel. Det har gått halvbra. Sprekkene dukket opp da jeg fjernet plastfargen som personen hadde malt veggen med (selvfølgelig var det mugg i det ene hjørnet).
Man kommer uten problemer til murblokkene. Det hvite er en form for puss. Når jeg skrapet bort den gamle fargen, ble murblokkene blottlagt noen steder.
Ok, det var ikke som jeg hadde forestilt meg. Jeg hadde forestilt meg en skikkelig putslager. På bildene ser det nesten ut som maling...
Uansett... Du kan nok reparere med husfix hvis du vil. Ikke glem å gjøre det ordentlig vått før.
Uansett... Du kan nok reparere med husfix hvis du vil. Ikke glem å gjøre det ordentlig vått før.
Forresten, er det noen andre som vet, eller kan gjette, hva det hvite er? Hvis jeg børster på det med hånden faller det av som støv. Det har tidligere vært overflate i rommet (merket jeg når jeg tok bort en planke som var eldre enn plastmalingen.
Klikk her for å svare