Har et innredet rom i en kjeller med fuktgjennomslag på en mellomvegg. Har tidligere hatt rørlegger der som sa at det bare er å leve med fukten. Man må hakke bort og male ....

Nå har jeg ikke tatt meg av dette rommet på 2 år og har nå hakket bort en masse myk puss og det lukter ikke mugg, men mer "fukt"

Har dere noen gode tips på reparasjon? Leser her om 3 mm C bruk? Har brukt husfix på husets utside en gang. Det var lett å jobbe med, men kanskje det ikke passer? Noen som vet?!

Beklager om jeg høres helt dum ut, for det er jeg nok ... og fattig ;) og enslig haha

Men må ta tak i dette rommet og vet ikke hvor jeg skal begynne ... føles som om det tregulvet burde rives opp også kanskje (føles som det ikke er optimalt)
Har dessuten en tenåringssønn som vil gjøre dette rommet til ei man-cave

Alle tips mottas med takk. Også tips om maling! Silikat har jeg hørt...

• En kjellervegg med fuktproblemer og avskallet puss, omgitt av tregulv. Veggen er delvis ribbet, viser fuktgjennomslag og trenger reparasjon.
  • En kjellervegg med synlig fuktskade og avskallet puss nær gulvet, samt rør som går langs veggen. En del av gulvet er synlig.
Ingen direkte tips til reparasjonen, men når ble huset bygget? Vet du om det ligger isolasjon under betongen? Hvordan så forresten gulvsokkelen ut på baksiden?

Centano Centano skrev:
Ingen direkte tips om reparasjonen, men når ble huset bygget? Vet du om det er isolasjon under betongen? Hvordan så forresten gulvsokkelen ut på baksiden?
Huset er bygget 52. Lettbetong... puss. Under gulvsokkelen var det porøst... så jeg tok bort den og skrapte bort alt løst. Kanskje 1 cm løs puss. Ingen anelse om det er isolasjon under betongen...

Jeg tenkte mer på baksiden av den faktiske sokkelen. Antar at den er av tre og har det vært vått kan den ha mugnet.

Centano Centano skrev:
Jeg tenkte mer på baksiden av den faktiske sokkelen. Antar at den er av tre og har det vært vått kan den ha mugnet.
Ja den var nok litt muggen. Så den er kastet

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.