40.875 lest ·
90 svar
41k lest
90 svar
Huset er fullt av asbest, hvordan gå frem?
- Status
- Stengt for ytterligere svar.
https://www.google.co.in/search?q=a...ategory%2Funcategorized%2Fpage%2F3%2F;960;720
Dette bildet taler for seg selv.
Dette bildet taler for seg selv.
Bra at du har tatt fatt i det som er det virkelige problemet. Det viser at du er bevisst på sykdommen, og da kan den behandles. Hvis luftrenseren lindrer lidelsen som sykdommen forårsaker, så er det bra.
Jeg hadde heller ikke sagt nei til en luftrenser. Mange bygge- og renoveringsjobber her hjemme støver skikkelig.
Jeg hadde heller ikke sagt nei til en luftrenser. Mange bygge- og renoveringsjobber her hjemme støver skikkelig.
Har diagnose allerede. OCD, hypokondri har jeg satt selv. Tilbakevendende depresjoner.
Jeg føler meg helt fucked up i dag. Asbestrenova gjorde slutt på bekymringen, men er helt klart nede, så om det er medisinene eller mitt psyke er en annen sak.
Uansett kunne jeg aldri flyttet hjem uten den renova og å bo hos min kompis tærer på meg allerede etter 3 dager.. Er en person som trenger egen tid og klare vaner og sånn.
Synes dog fortsatt at noen her tar veldig lett på asbest. Tenk en asbestfiber.
Jeg føler meg helt fucked up i dag. Asbestrenova gjorde slutt på bekymringen, men er helt klart nede, så om det er medisinene eller mitt psyke er en annen sak.
Uansett kunne jeg aldri flyttet hjem uten den renova og å bo hos min kompis tærer på meg allerede etter 3 dager.. Er en person som trenger egen tid og klare vaner og sånn.
Synes dog fortsatt at noen her tar veldig lett på asbest. Tenk en asbestfiber.
Hvor står det at det er et asbestfilter?
Er det ikke bedre å ta prøver og se om det inneholder asbest, kommer det tilbake med svar om at det ikke inneholder stoffet, så kan du slippe det og leve videre.
Er det ikke bedre å ta prøver og se om det inneholder asbest, kommer det tilbake med svar om at det ikke inneholder stoffet, så kan du slippe det og leve videre.
Hvorfor bekymre seg for noe hvis man ikke engang sjekker om det finnes?
Det finnes jo massevis av ting man isåfall kan bekymre seg for i et hjem......
Hmm...Google....betyr det at alt som står på internett er sant?
Det finnes jo massevis av ting man isåfall kan bekymre seg for i et hjem......
Hmm...Google....betyr det at alt som står på internett er sant?
Har skrevet til produsenten og de hevder at det renser for asbest.
Så renser det for kvartsstøv, det virker som det er dette folk er mest interessert i å få bort. Kvartsstøv er 5um og asbest er cirka 2 så logikken sier meg at det går.
Så renser det for kvartsstøv, det virker som det er dette folk er mest interessert i å få bort. Kvartsstøv er 5um og asbest er cirka 2 så logikken sier meg at det går.
Ca 2 hva? 2 m?, 2 mm?, 2 µm (mikrometer)?raddforasbest skrev:
Hvis filteret tar partikler som er 5 µm så er det ikke sikkert at filteret tar partikler som er ca 2 µm! Fordi 2 µm er mindre enn 5 µm! Når det gjelder så små partikler er 3 µm en kjempestor forskjell. Det er omtrent som å si at en ettåring ikke kan svelge en kule med diameter på 2 cm når barnet ikke kan svelge en kule med diameter på 5 cm, en kule på 2 cm i diameter kan være dødelig men en kule med 5 cm i diameter ikke er det (fordi barnet ikke kan få ned en så stor kule i halsen uten at den blir værende i munnen).
Hepa-filter pleier å klare partikler ned til 0,3 µm, så nå får trådskaperen finne noe annet å bekymre seg for.Demmpa skrev:Ca 2 hva? 2 m?, 2 mm?, 2 µm (mikrometer)?
Om filtret tar partikler som er 5 µm så er det ikke sikkert at filtret tar partikler som er ca 2 µm! Fordi 2 µm er mindre enn 5 µm! Når det gjelder så små partikler så er 3 µm veldig stor forskjell. Det er omtrent som å si at en ettåring ikke kan svelge en kule med diameter 2 cm når barnet ikke kan svelge en kule med diameter 5 cm, en kule på 2 cm i diameter kan være dødelig men en kule med 5 cm i diameter ikke er det (siden barnet ikke kan få ned en så stor kule i halsen uten blir værende i munnen).
Tar dog halvt tilbake det jeg sa om at leverandøren oppfører seg feilfritt.. De har sendt helt feil vare til meg og ser ikke ut til å ha det egentlige produktet inne før på torsdag.. Hvordan tenker man da egentlig?