11.487 lest ·
25 svar
11k lest
25 svar
Hjelp, våt isolasjon i installasjonssjiktet
Jeg er litt usikker på om det er noe galt i hjørnene, at det trekker akkurat nederst. For det er omtrent det samme i alle hjørner. Virker som det er en liten glippe mellom isolasjonen og bjelken. Kan dette bli et problem?johel572 skrev:
Nå er det jo -24c ute også.
Dere hadde nok helt rett med dieselkanonen, nå føles det mye mer behagelig inne nå. Det står 50% på avfukteren nå. Tidligere ca 60-65%. Og veggen/isolasjonen ser ut til å ha tørket opp nå, har hatt byggviften blåsende i et par timer.
Men jeg lurer på om det blir det samme igjen når jeg fjerner byggviften..
Eller kan det være rundt stiftene det ikke blir tett når jeg teiper? Virker som det trekker rundt dem..? Det er kun nederst der i hjørnene, ingen andre steder.
Sist redigert:
Nei. Det er feil.useless skrev:
En oksygenmolekyl danner en karbondioksid eller en vannmolekyl. Gasser tar generelt like stor plass per molekyl, så volumet øker ikke. Selv om det skulle gjøre det så var det jo ikke sprekker som var problemet. Kondensen havnet innenfor fuktsperren.
Det er så dieselkanonene fungerer. Det er bare en brenner.
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...pvarmning/dieselvarmare/dieselvarmare-418026/
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...pvarmning/dieselvarmare/dieselvarmare-418026/
Jeg tror du er på helt rett spor at du har en kuldebro i hjørnene i form av en åpning. Før jeg gjorde noe, ville jeg selv funnet ut om det er urimelig høy luftfuktighet i garasjen.T Tebax skrev:
Får meg til å tenke på hvilke risikoer det egentlig finnes med 1/3-regelen når utvendige kuldebroer er med i bildet. Neste byggeskandale?
Jo visst er det så.
Hva mener du med 1/3?V vik_tor skrev:Jeg tror du er på helt rett spor med tanke på at du har en kuldebro i hjørnene i form av en glippe. Før jeg gjør noe, ville jeg selv finne ut om det er urimelig høy luftfuktighet i garasjen.
Får meg til å tenke på hvilke risikoer som egentlig finnes med 1/3-regelen når utvendige kuldebroer er med i bildet. Neste byggskandale?![]()
Dieselkanonen har vært midlertidig, har ikke fått i gang gulvvarmen enda. Kjører nå med byggvarmer. 16c og hygrometeret sier 51% og på avfukteren pendler det mellom ca 45-50% nå. Kondensen har forsvunnet fra vinduene.
Kan det bli bedre om jeg setter inn mer isolering? Slik at det blir varmere mot plasten? Mener at jeg fortsetter å isolere litt til. Da blir jo veggen varmere. Kanskje bedre i hjørnet da?
Sist redigert:
Klikk her for å svare