Vi har kjøpt en slik inspeksjonsluke (60x60cm): http://www.bygghemma.se/utomhus/bygg/inspektionsluckor/push/inspektionslucka-push-up/p-182681

Dessverre har håndverkerne ikke klart å montere den ordentlig med resultatet at luken delvis henger ned fra hengslene og i tillegg sitter den veldig stramt med rammen, noe som gjør den nesten umulig å åpne og lukke. Føles knapt riktig med tanke på at den bare skal kunne åpnes med et lett trykk. Nå må man bende den opp med en skrutrekker.

Dessverre har håndverkerne allerede bygd den inn, sparklet og malt den, så jeg vil helst slippe å rive den.

Noen med erfaring fra lignende luker?

• Liker
Lurken135
  • Laddar…
Hvis du søker i forumet på "meckis kjøkkenbygge" så ser du en pushup-luke et stykke ned i tråden. Var det den sorten? Jeg monterte denne selv med perfekt resultat :)

Høres ut som om rammen er skjev.

Begynn med å sammenligne diagonalene på karmen til luken. Hvis de er forskjellige, vurderer jeg det som veldig vanskelig å få det bra.

Jeg målte i går med laserpass, og de loddrette delene av rammen var en halv centimeter skjev. Tydeligvis er det nok til at luken skal være nesten umulig å åpne og stenge uten å bruke en skrutrekker. Har dere noen tips til hvordan man kan fikse en skjev ramme uten å måtte rive hele greia?

Jeg hadde lett fram skruene rundt luken og tatt ut rammen. Ikke så mye jobb.. Så kan man tulle med den ute etterpå.

meckis skrev:
Jeg hadde funnet fram skruene rundt luken og tatt ut rammen. Ikke så mye jobb.. Så kan man pusle med den ute etterpå.
Går dessverre ikke da man allerede har bygget inn rammen med gips.

Det som spiller stor rolle er diagonalene. De skal være så like som mulig.
Det er jo OK å vri døren, men for at alt skal stemme må man ha kontroll over diagonalene.

Jeg ville be snekkeren som satte opp døren om å løse problemet.

• Liker
DrDeath100
  • Laddar…
skruene er oversparklet, nok lett å finne. så har du luken ute på 2 min.

skruene sitter rundt kanten.

<< Dessverre har håndverkerne ikke klart å montere den ordentlig >>

Da er det vel ikke verre enn å ta dem i øret og be dem om å gjøre om så det fungerer.

Protte

• Liker
DrDeath100
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.