Vi har kjøpt en slik inspeksjonsluke (60x60cm): http://www.bygghemma.se/utomhus/bygg/inspektionsluckor/push/inspektionslucka-push-up/p-182681
Dessverre har håndverkerne ikke klart å montere den ordentlig med resultatet at luken delvis henger ned fra hengslene og i tillegg sitter den veldig stramt med rammen, noe som gjør den nesten umulig å åpne og lukke. Føles knapt riktig med tanke på at den bare skal kunne åpnes med et lett trykk. Nå må man bende den opp med en skrutrekker.
Dessverre har håndverkerne allerede bygd den inn, sparklet og malt den, så jeg vil helst slippe å rive den.
Noen med erfaring fra lignende luker?
Dessverre har håndverkerne ikke klart å montere den ordentlig med resultatet at luken delvis henger ned fra hengslene og i tillegg sitter den veldig stramt med rammen, noe som gjør den nesten umulig å åpne og lukke. Føles knapt riktig med tanke på at den bare skal kunne åpnes med et lett trykk. Nå må man bende den opp med en skrutrekker.
Dessverre har håndverkerne allerede bygd den inn, sparklet og malt den, så jeg vil helst slippe å rive den.
Noen med erfaring fra lignende luker?
Jeg målte i går med laserpass, og de loddrette delene av rammen var en halv centimeter skjev. Tydeligvis er det nok til at luken skal være nesten umulig å åpne og stenge uten å bruke en skrutrekker. Har dere noen tips til hvordan man kan fikse en skjev ramme uten å måtte rive hele greia?
Det som spiller stor rolle er diagonalene. De skal være så like som mulig.
Det er jo OK å vri døren, men for at alt skal stemme må man ha kontroll over diagonalene.
Jeg ville be snekkeren som satte opp døren om å løse problemet.
Det er jo OK å vri døren, men for at alt skal stemme må man ha kontroll over diagonalene.
Jeg ville be snekkeren som satte opp døren om å løse problemet.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 060 innlegg
<< Dessverre har håndverkerne ikke klart å montere den ordentlig >>
Da er det vel ikke verre enn å ta dem i øret og be dem om å gjøre om så det fungerer.
Protte
Da er det vel ikke verre enn å ta dem i øret og be dem om å gjøre om så det fungerer.
Protte
Klikk her for å svare