Jeg skal gjøre et takløft på huset mitt som i dag har et flatt takpapp. (ren skit)
Huset har en litt annerledes konstruksjon som krever at jeg forsterker ytterveggen med en limtredrager som i sin tur holdes oppe av fem søyler.
Se bildene.
Den vannrette limtredrageren vil være ca. 12,5 lpm og de loddrette vil være ca. 2,5 m høye. Jeg har tenkt å støpe søylefundamenter. Nå til mitt spørsmål, hvordan lager jeg fundamentene?
Holder det med "vanlige" fundamenter av typen rør? Jeg tenkte først å støpe fundamentene og deretter ved hjelp av en jekk "løfte" hele drageren. Huset har sunket ca. 2 cm i utstikket allerede, og det blir jo ikke bedre når de nye takstolene med betongtakstein kommer på!
Hva skal jeg gjøre?
Takknemlig for tips om selve fundamentene samt hvordan alt skal komme på plass!