D Danne824 skrev:
Blir nok bra, vi bruker i første rekke produkter fra [lenke] men det finnes en mengde andre produsenter med samme type utvalg og som sikkert ikke trenger å importeres.
Jeg er bare en glad amatør som skal gi meg i kast med det fine i trearbeid :) etter å ha jobbet med flislegging i typ 20 år og rettet meg mot privatkunder med dyp lommebok samt naturstein så tror jeg det blir en fin kontrast.

• Liker
Danne824 og 1 annen
  • Laddar…
D Danne824 skrev:
Ja jeg hadde nok foretrukket ditt forslag, vi bruker epoxy når det gjelder eik og mahogni. Eik som er utsatt for fukt forbehandler vi med lignu, en type epoxy men trenger inn mye dypere i treverket og deretter limer vi med epoxy.
Min tanke var at PU-limet fyller ut mye bedre slik at passformen ikke er så nøye med.
Men, det viser seg at stolene fortsatt holder, så hvitlim fungerer åpenbart også.

• Liker
Danne824
  • Laddar…
D
Intet Intet skrev:
Min tanke var at PU-limet fyller ut mye bedre så passformen ikke er så nøye med.
Men, det viser seg at stolene fortsatt holder, så hvittlim fungerer tydeligvis også.
Hva gøy bare å gratulere. Din møbelsnekker vet nok best.

D
F Fjonken skrev:
Jeg er bare en glad amatør som skal gi meg på det fine i trearbeid :) etter å ha jobbet med flislegging i typ 20 år og rettet meg mot privatkunder med dyp lommebok samt naturstein så tror jeg det blir en fin kontrast.
Jeg kommer tilbake til deg når det gjelder spørsmål om flislegging 😀 samme bakgrunn men ikke når det gjelder stein.

D Danne824 skrev:
Jeg kommer tilbake til deg når det gjelder spørsmål om flislegging 😀 samme bakgrunn men ikke angående stein.
Du er så velkommen!
jeg er veldig sugen på en høvel, en sånn liten dewalt dw733 eller lignende. Har du noen erfaring med en slik?

D
Nei dessverre ikke, vi har en større rikt- og planhøvel.

Men den du ser på skulle jeg også like å ha 😀.

Det finnes nok noen her som har erfaring med den.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.