13.952 lest ·
22 svar
14k lest
22 svar
Hjelp. Fjerne rør i skorstein! Bilder viser problem
jeg har omtrent samme problem. men mitt henger nå i to spennbånd, jeg lurer på om det bare er å holde i for konge og fedreland og "hale" ned det etter man har sluppet på båndene? hvor tungt kan det være tro??? gjettvis er mitt omtrent 5 meter..
Mitt var ikke så tungt, det funket å ta ned det i 1.5m lengder. Og de første to bitene lot jeg bare falle ned på en planke, ingen problemer i det hele tatt, mitt rør var drøyt 6m langt.Rejsby skrev:
Ok!!P pristige skrev:
jeg stilte meg nå og prøvde løfte under det med all kraft, det slakker ikke på spennbåndene for fem øre.. kan det sitte fast et annet sted tro? mitt er et 70-tallshus 1,5-plans med ganske lang skorstein
Det ser ut nøyaktig som hjemme hos meg.
Det jeg gjorde var å ta en jekk som jeg satte en planke på som passet til skorstein. Løft en cm, deretter fjerner du spennbåndene, slå bort planken med en hammer og la skorsteinen falle til gulvet (legg beskyttelse under i form av planke) kapp 1.5-2m løft med jekken og utfør samme prosedyre igjen.
Det jeg gjorde var å ta en jekk som jeg satte en planke på som passet til skorstein. Løft en cm, deretter fjerner du spennbåndene, slå bort planken med en hammer og la skorsteinen falle til gulvet (legg beskyttelse under i form av planke) kapp 1.5-2m løft med jekken og utfør samme prosedyre igjen.
Herlig å høre at noen har vært med på det samme!! Jeg har litt dårlige kunnskaper, men er ikke redd for å gjøre jobbene selv. Dog vil man jo være litt informert i forumene før man gjør noe. Men nå var det vanskelig å finne alle svarene!P pristige skrev:Det ser ut exakt som hjemme hos meg.
Det jeg gjorde var å ta en jekk som jeg satte en planke på som passet til skorsteinen. Løft en cm, så fjerner du stroppene, slå bort planken med en hammer og la skorsteinen falle til gulvet (legg beskyttelse under i form av en planke) kapp 1.5-2m, løft med jekken og utfør samme prosedyre igjen.
Takk, det var min også eneste idé jeg hadde nå når jeg har sittet og fundert.
MEN! Nå fikk jeg litt flere spørsmål!
Spørsmål 1: Hvordan løftet du røret igjen enkelt med jekken om det står på gulvet? Spente du fast planken på siden av røret?
Spørsmål 2: Satt din fast noe annet sted eller gikk det bare ut av selve isolasjonen?
Spørsmål 3. Hva erstattet du med for rør deretter, og beholdt du den gamle hetten?
Takk på forhånd!
Klikk her for å svare