Hei skal sette inn et ventilasjonssystem i huset og de vil trekke rørene ned til kjelleren i skorsteinen. Men som dere kan se på bildene må røret som har sittet på oljefyren ned. Hvordan går man lettest frem?
Ja, men nå er ikke røret mitt direkte underdimensjonert, så det veier veldig mye. Tror jeg må ta det nedover og kappe i 1,5m lengder. Kan ikke ta hit en kranlyft som løfter ut røret fra skorstenen.
Du kan ta røret i hvilken retning du vil. Røret på bildet har 4mm gods tror jeg. Kan ikke huske at det var noen større problemer med å få det ut oppover med to personer. Men det kommer jo an på hvor svak man er selvfølgelig.....
Kanon takk for raske og gode svar.
Det er drøye 6m så får ta det nedover og kappe.
Et annet spørsmål til dere som har gjort det samme da, det er ingenting man trenger å tenke på etter man har fjernet røret, med tanke på murstocken tenker jeg!
Nei i mitt tilfelle så er det enhel konstruktion dvs de er sammensveiset, derfor er det litt tyngre enn hva det ble når dere gjorde det! Men når du tok ned ditt rør, lot du isolasjon og ytterplate sitte igjen i murstocken?