T Tsdoesds skrev:
Ja herregud. Jeg synes ikke det var særlig bra dette her. Som vanlig med sånne tråder så funderer man over betegnelsen "håndverker". Det er et ganske bredt begrep uansett, og jeg opplever det som at det omfatter alle som har holdt i en hammer hele veien fram til Paul Sellers. Eller hatt bukser med materiallommer på.

Ut fra bildene gjetter jeg at du ikke har hatt en snekker hos deg. Med snekker så mener jeg en person som med litt lidenskap utfører snekkerarbeider. Hvorfor jeg bruker ordet lidenskap er fordi jeg synes at det er en nøkkelkomponent i håndverksarbeid. Det må finnes noen prosent lidenskap for å ha drivkraften til å ville gjøre det bra.

Av det du ramser opp og viser med bilder tyder ikke på lyst til å gjøre det bra.

Jeg blir nysgjerrig på din håndverker! Og som du allerede er inne på er samtlige av dine punkter i behov av tiltak..
Det er et firma og hen skulle være utdannet innen snekring men jeg velger å ikke navngi for å skape trøbbel..
 
Karinsbostadsrätt Karinsbostadsrätt skrev:
Takk for svar! Gulvet er lagt på høsten, snart 1,5 år siden. Det som skjer nå er restarbeid, fiks av slurv. Jeg leste et sted at avstanden gulv-vegg skal bestemmes ut fra gulvets størrelse, vet ikke hva som er korrekt, men uansett så skal det vel være samme avstand på en strekning som henger sammen, tenker jeg.
Stemmer at det er rommets bredde som avgjør, men 10mm er minste avstand som skal opprettholdes til faste objekter. (Avstanden skal altså være >9mm)
https://www.kahrs.com/globalassets/...oodloc-5s/kahrs-installation-guide-w5s-se.pdf
 
  • Liker
Roger Fundin og 2 andre
  • Laddar…
C Cerb skrev:
Stemmer at det er rommets bredde som avgjør, men 10mm er minste avstand som skal opprettholdes til faste gjenstander. (Avstanden skal altså være >9mm)
Aha, tusen takk! Dette er interessant.
 
  • Liker
Lahabo
  • Laddar…
Karinsbostadsrätt Karinsbostadsrätt skrev:
Aha, takk så mye! Dette er interessant.
La inn leggningsinstruksjoner i innlegget ovenfor.
 
  • Liker
Karinsbostadsrätt
  • Laddar…
C Cerb skrev:
Stemmer at det er rommets bredde som avgjør, men 10mm er minste avstand som skal opprettholdes til faste gjenstander. (Avstanden skal altså være >9mm)
[lenke]
Takk igjen! Lære for fremtiden: ha kontroll på hvilke instruksjoner som skal følges. Ha kontroll på ...alt. :)
 
jeg pleier ikke å like kommentarer som den jeg skal skrive nå.
Men kast ut hen, de der skruene i gulvet/terskelen gjør meg så utrolig provosert og det vitner om en totalt fraværende forstand og interesse av arbeidet at det er sinnssykt.
 
  • Liker
  • Haha
Roger Fundin og 59 andre
  • Laddar…
Om den som har gjort arbeidet er snekker så tror jeg hen bør se seg om etter noe annet å gjøre om dagene, ikke gå rundt og ødelegge for andre. Mangler jo helt både kunnskap, dyktighet og ikke minst yrkesstolthet.
 
  • Liker
Roger Fundin og 17 andre
  • Laddar…
Jeg skal gi tilbakemelding om arbeidet til hen. Får se hvordan alt faller ut.
 
  • Liker
Roger Fundin og 4 andre
  • Laddar…
På tide å innføre en slags statlig kontrollinstans så vi slipper alle håndverkere som gjør rett og slett dårlige jobber.
 
  • Liker
Disneygrisen og 5 andre
  • Laddar…
Med tanke på hvordan det ser ut med terskelen, så ville jeg mistenke absolutt alt som den personen har gjort.
Ikke betal en krone før de har fikset det.
Er det et litt større firma, så ring direkte og si at den idioten ikke skal rette opp dette, men at de får sende noen andre.
 
  • Liker
Roger Fundin og 10 andre
  • Laddar…
Sånn oppfører døren seg. Det svikter litt også. Må man justere gulvet eller holder det å fikse døren tro?
 
  • Sint
  • Wow
Roger Fundin og 3 andre
  • Laddar…
Du kommer vel ripe gulvet hvis du holder på sånn.
 
  • Liker
Roger Fundin og 6 andre
  • Laddar…
M Mortsken skrev:
Du kommer vel ripe opp gulvet om du holder på sånn.
jeg vet, vi har alltid en kurv eller tøfler eller annet "landemerke" der som skal stoppe døren. Litt upraktisk. Jeg vet ikke om det er døren eller gulvet som skal fikses eller engang hvor jeg skal begynne. Trodde håndverkeren skulle fikse det men så ble det ikke dessverre.
 
Jeg hadde ALDRI akseptert dette. ALDRI. Dette er ikke en håndverker som har gjort..

Skruen til oppvaskmaskinen... pleier å skrus oppover, men hvis skruen må gå på siden så får man fundere på en passbit eller lignende.

Skruene i terskelen ser ut som en hytte noen har bygget...

At noen kan la det være sånn uansett om man er håndverker eller ikke er for meg umulig å forstå.

Hvor mange som får hjelp og får skit etter seg fordi noen har rotet kan man undre seg over..

Så har han banket mer på terskelen så malingen har blitt skrapet av. Da må man jo male etterpå….
 
  • Liker
Roger Fundin og 10 andre
  • Laddar…
Men vent… det ligger jo doble terskler dessuten… ‍‍‍
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.