339.652 lest ·
410 svar
340k lest
410 svar
Handle byggematerialer i utlandet
De fleste butikker i Polen godtar bankkort / kredittkort (dvs. VISA, Mastercard, AmEx). Gjelder ofte også i dagligvarebutikker.
Det finnes dessuten godt om minibanker (ATM) i alle større byer - ofte også i de kjøpesentrene du besøker - slik at man ikke trenger å veksle en masse penger i Sverige på forhånd. Litt kontanter kan imidlertid være greit å ha med!
Bare husk at hvis du planlegger å handle for store beløp (f.eks. over 10.000 SEK) med kort å snakke med banken / kortselskapet på forhånd. Plutselige store uttak i Polen resulterer ellers i at dine kjøp kan bli avvist av selskapets anti-svindelsystem.
Det finnes dessuten godt om minibanker (ATM) i alle større byer - ofte også i de kjøpesentrene du besøker - slik at man ikke trenger å veksle en masse penger i Sverige på forhånd. Litt kontanter kan imidlertid være greit å ha med!
Bare husk at hvis du planlegger å handle for store beløp (f.eks. over 10.000 SEK) med kort å snakke med banken / kortselskapet på forhånd. Plutselige store uttak i Polen resulterer ellers i at dine kjøp kan bli avvist av selskapets anti-svindelsystem.
Hei!!
Jeg lurer på om ikke det er mediamarkt som er billigst på hvitevarer, de har et utvalg som heter duga.så er det jo den polske kjeden som ligger vegg i vegg med Ikea og Obi i Gdansk, tror den het AGV eller RTG eller noe i den stilen, de hadde utrolig gode priser på hjemmekino forsterkere, det var spesielt Onkyo jeg reagerte på at det var såpass mye billigere enn her hjemme. Det var der inne snekkeren kjøpte sin E-lux kondens tørketrommel og 1200 omdreiningers vaskemaskin.
MVH
Skopis
Jeg lurer på om ikke det er mediamarkt som er billigst på hvitevarer, de har et utvalg som heter duga.så er det jo den polske kjeden som ligger vegg i vegg med Ikea og Obi i Gdansk, tror den het AGV eller RTG eller noe i den stilen, de hadde utrolig gode priser på hjemmekino forsterkere, det var spesielt Onkyo jeg reagerte på at det var såpass mye billigere enn her hjemme. Det var der inne snekkeren kjøpte sin E-lux kondens tørketrommel og 1200 omdreiningers vaskemaskin.
MVH
Skopis
Grand Hotell i Sopot. Mot en avgift kan du parkere på en bevoktet inngjerding rett overfor hotellet. Flott hotell på stranden i badebyen Sopot, som er en del av de sammenvokste byene Gdynia, Sopot, Gdansk. Dyrt for å være Polen, men billig for å være Sverige. Tar du med barna kan de leke på stranden mens du hastekjører mellom varehusene. 
mvh
David
mvh
David
Jeg ser etter priser på garasjeporter i Polen, Hörmann Lpu 40 er jeg interessert i med åpnere. Noen som har kjøpt disse der? Hva måtte dere betale? Jeg har fått prisopplysninger på døren til 3613 PLN
åpner for 1100 PLN
Er dette gode priser sammenlignet med de dere har fått, disse er fra castorama
åpner for 1100 PLN
Er dette gode priser sammenlignet med de dere har fått, disse er fra castorama
Prisen på en Hörmann LPU40 garasjeport avhenger helt og holdent av størrelsen... LPU40 betyr at det er modell (utseende) LPU og med 40mm isolasjon. Har ingenting med størrelsen å gjøre... Jeg kjøpte selv LPU40 2500x2500, M-profil, Silkgrain overflate, hvit farge med portåpner fra Castorama i Rumia (se min tidligere post om dette) og sparte 33% i forhold til å kjøpe i Sverige.
Finn først ut hvilken størrelse og modell du vil ha, deretter hva garasjeporten koster i Sverige, sammenlign med prisen du får fra Castorama. Ikke glem å ta hensyn til dagens vekslingskurs - da får du et bedre bilde av om det er en god avtale eller ikke!
På den tyske Hörmann-siden finnes det en 'ca-prisliste' for Tyskland som man kan laste ned. Det kan gi en pekepinn om hva prisene er i hjemlandet. Prisen i Polen ble for oss en hel del billigere enn det.
Finn først ut hvilken størrelse og modell du vil ha, deretter hva garasjeporten koster i Sverige, sammenlign med prisen du får fra Castorama. Ikke glem å ta hensyn til dagens vekslingskurs - da får du et bedre bilde av om det er en god avtale eller ikke!
På den tyske Hörmann-siden finnes det en 'ca-prisliste' for Tyskland som man kan laste ned. Det kan gi en pekepinn om hva prisene er i hjemlandet. Prisen i Polen ble for oss en hel del billigere enn det.
Mitt råd til alle som skal bygge løsvirkehus etc er å kontakte en entreprenør som kan tilby tjenester som materialkjøp i Polen/Lettland med riktige kontakter og levering til Sverige.
Svensk arbeidsledelse - med kompetent arbeidskraft fra Lettland.
Aktiv deltakelse i produksjon og sikring av kvalitet.
Mvh Marko
Svensk arbeidsledelse - med kompetent arbeidskraft fra Lettland.
Aktiv deltakelse i produksjon og sikring av kvalitet.
Mvh Marko
Sitter og ser på Castoramas hjemmeside, det finnes 3 stk Castorama i Gdansk-området. Noen som vet hvilken som er den mest velassorterte?
Vi skal ha hvitevarer i aluminium til kjøkkenet, noe som er litt vanskelig å få tak i her hjemme, noen som har sett det i Polen?
Noen flere tips om overnatting i Gdansk-området med inngjerdet parkering? 80 euro/natt syntes vi var litt dyrt...
Vi skal ha hvitevarer i aluminium til kjøkkenet, noe som er litt vanskelig å få tak i her hjemme, noen som har sett det i Polen?
Noen flere tips om overnatting i Gdansk-området med inngjerdet parkering? 80 euro/natt syntes vi var litt dyrt...