Jeg har kjøpt det meste via Bauhof i Tallinn og da fikser de frakten via DPD.

• Liker
helenaa5 og 2 andre
  • Laddar…
R RoffeN skrev:
I've bought most of the Bauhof in Tallinn, and then they ship by Freight via DPD.
Dessuten, hvis du kjøper i Estland betaler du 20% estisk moms. Jeg kjøper også byggvarer i Estland

• Liker
helenaa5 og 1 annen
  • Laddar…
Nå er det noen år siden siste innlegg, er det fortsatt billigere å importere byggematerialer? Har sjekket enkelte varer på bauhof i Estland men det er ingen større forskjell på prisene mot Sverige for samme vare. Hva er i så fall billigere og i hvilket land?

• Liker
helenaa5
  • Laddar…
P peterj66 skrev:
Nå er det noen år siden siste innlegg, er det fortsatt billigere å importere byggematerialer? Har sjekket enkelte varer på bauhof i Estland, men det er ingen større forskjell på prisene mot Sverige for samme vare. Hva er i så fall billigere og i hvilket land?
Også jeg er interessert i spesielt baderomsmøbler og litt annet. Ser ut som prisene er likeverdige.

• Liker
helenaa5
  • Laddar…
A AnnaAnka skrev:
Også jeg er interessert i først og fremst baderomsmøbler og litt annet. Ser ut som prisene er likverdige.
Trist at det ikke gikk an å spare penger på å dra dit og handle. Men en annen fundering som jeg har, må man ikke betale type skatt/moms hvis man stoppes av tollen i Sverige?

helenaa5 helenaa5 skrev:
måste man ikke betale typ skatt/moms om man stoppes av tollen i Sverige?
Innen EU/EØS betaler man moms i det landet man handler i i henhold til det landets gjeldende nivåer. Har du ikke betalt moms i opprinnelseslandet må du betale svensk moms.

• Liker
Immobil
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.