339.663 lest ·
410 svar
340k lest
410 svar
Handle byggematerialer i utlandet
Har kommet frem til at epu 40 er mye billigere enn lpu 40, noen som vet hva det er for forskjell bortsett fra utseendet?
edit: Har fått svar på alle prisforespørsler på Hörmann porter:
Konklusjon: Praktiker er mye billigere enn Castorama
Åpner koster 850 på praktiker inkludert fjernkontroll
Skiller tusenlapper til slutt
edit: Har fått svar på alle prisforespørsler på Hörmann porter:
Konklusjon: Praktiker er mye billigere enn Castorama
Åpner koster 850 på praktiker inkludert fjernkontroll
Skiller tusenlapper til slutt
Du kan jo alltid parkere bilen i inngjerdingen utenfor Grand Hotel og ta et annet hotell. Men hotellene i det ferieområdet er dyrere enn andre steder. Kan dog være verdt det hvis dere drar om sommeren.Niceone skrev:
mvh
David
Någon annan som vet vad affären heter?skopis skrev:Tjenare!!
...sen så finns ju den där polska kedjan som ligger vägg i vägg med Ikea och Obi i Gdansk, tror att den hette AGV eller RTG eller något iden stilen, de hade fruktansvärt bra priser på hemmabio stärkare , det var framförallt Onkyo som jag reagerade över att det var såpass mycket billigare än här hemma.Det var där inne som snickarn köpte sin E-lux kondensor tummlare och 1200 varvs tvättmaskin.
Heistenhus05 skrev:
Se hva jeg har skrevet her:
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=stenhus;action=display;num=1111087088;start=0#7
Said
Hei
For å svare på det opprinnelige spørsmålet Jesca-J så har vi akkurat vært i Deutchland, Javoohl!. Nærmere bestemt i Rostock og handlet... Først så gikk vi bare rundt og glodde og tenkte at det ville nok være bedre å rulle videre med niometerslastebilen til Stettin... Men etter en stund da vi fant fliser og parkett som vi likte til pris som vi anser for å være 1/2 prisen så bestemte vi oss for å bli og gjøre våre innkjøp her! Dessuten så hadde Praktiker 20% på ALT! Her kjøpte vi bla flexifix, sparkel og fuktsperre til priser som vi vurderer nesten like bra som i Polen. For øvrig så kommer nok neste tur til å gå til nettopp Stettin. Oppsummering: Vi handlet totalt for ca 30' NOK og minus billetter og leie av lastebil så sparte vi nesten 25'!! Om man skal nevne noe negativt så tok de ikke VISA på Bahr og det var noe "østlig" preg fortsatt på lokaler og personale selv om det fantes unntak. De hadde også ofte ikke varene på lager uten det var bare det som lå i butikken!! Ellers så hadde vi bl.a kjøpt mer tregulv og terrassefliser for 80kr/kvm fine greske fliser som var 4 cm tykke.
Angående Hörmann LPU40 så kjøpte jeg 2 stk 2500*2125 porter med åpner og fjernkontroll for 31' NOK fra Garageportexperten inkl montering! Vet ikke om det er billig?? men kanskje bra for å gjøre en sammenligning...
For å svare på det opprinnelige spørsmålet Jesca-J så har vi akkurat vært i Deutchland, Javoohl!. Nærmere bestemt i Rostock og handlet... Først så gikk vi bare rundt og glodde og tenkte at det ville nok være bedre å rulle videre med niometerslastebilen til Stettin... Men etter en stund da vi fant fliser og parkett som vi likte til pris som vi anser for å være 1/2 prisen så bestemte vi oss for å bli og gjøre våre innkjøp her! Dessuten så hadde Praktiker 20% på ALT! Her kjøpte vi bla flexifix, sparkel og fuktsperre til priser som vi vurderer nesten like bra som i Polen. For øvrig så kommer nok neste tur til å gå til nettopp Stettin. Oppsummering: Vi handlet totalt for ca 30' NOK og minus billetter og leie av lastebil så sparte vi nesten 25'!! Om man skal nevne noe negativt så tok de ikke VISA på Bahr og det var noe "østlig" preg fortsatt på lokaler og personale selv om det fantes unntak. De hadde også ofte ikke varene på lager uten det var bare det som lå i butikken!! Ellers så hadde vi bl.a kjøpt mer tregulv og terrassefliser for 80kr/kvm fine greske fliser som var 4 cm tykke.
Angående Hörmann LPU40 så kjøpte jeg 2 stk 2500*2125 porter med åpner og fjernkontroll for 31' NOK fra Garageportexperten inkl montering! Vet ikke om det er billig?? men kanskje bra for å gjøre en sammenligning...
Hei!
Har søkt rundt på forumet men har ikke funnet noe om baderomsinnredning kjøpt fra Polen.
Jeg lurer på om noen vet om det finnes møbler fra Swedbergs, Hafa, Dansani og lignende å kjøpe i Polen til en god pris?
Det er selvfølgelig velkomment med tips om andre lokale fabrikater også, men jeg er ute etter litt mer avanserte møbler enn de enkleste hvite finérmøblene!
Ville vært veldig takknemlig for lenker og prisopplysninger!
Så forresten følgende på Stenalines nettside
"Nyhet! Få varene dine kjørt direkte hjem til døren.
Vårt nye Home Delivery-konsept er utviklet i samarbeid med Schenker. Enkelt uttrykket betyr det at du kjøper varene dine i Polen og Schenker kjører dem hjem til Sverige for deg, til en veldig god pris. Mer informasjon kommer snart."
Mvh
Nikkotikko
Har søkt rundt på forumet men har ikke funnet noe om baderomsinnredning kjøpt fra Polen.
Jeg lurer på om noen vet om det finnes møbler fra Swedbergs, Hafa, Dansani og lignende å kjøpe i Polen til en god pris?
Det er selvfølgelig velkomment med tips om andre lokale fabrikater også, men jeg er ute etter litt mer avanserte møbler enn de enkleste hvite finérmøblene!
Ville vært veldig takknemlig for lenker og prisopplysninger!
Så forresten følgende på Stenalines nettside
"Nyhet! Få varene dine kjørt direkte hjem til døren.
Vårt nye Home Delivery-konsept er utviklet i samarbeid med Schenker. Enkelt uttrykket betyr det at du kjøper varene dine i Polen og Schenker kjører dem hjem til Sverige for deg, til en veldig god pris. Mer informasjon kommer snart."
Mvh
Nikkotikko
sjekk ut:
http://www.konsumenteuropa.se/Documents/Svenska/ikea_tabell.pdf
http://www.konsumenteuropa.se/Documents/Svenska/bauhaus_inkl_moms.pdf
et fritt europa gir lavere priser......
(men kanskje færre jobber i sverige)
>
:-[
http://www.konsumenteuropa.se/Documents/Svenska/ikea_tabell.pdf
http://www.konsumenteuropa.se/Documents/Svenska/bauhaus_inkl_moms.pdf
et fritt europa gir lavere priser......
(men kanskje færre jobber i sverige)
Skal ned for andre gang til Gdansk for å se etter fliser & klinkel. Vi synes at utvalget hos de store byggefirmaene var for dårlig. Tar takknemlig imot tips om butikker som spesialiserer seg på disse varene og hvor disse ligger.
Drar avgårde til Polen for det tredje året for en større innkjøpsrunde enn tidligere denne uken. Denne gangen tenkte jeg å handle byggevarer for 3 husbygginger og skulle gjerne finne litt mer spesialiserte butikker enn Castorama, hvis priser på gips osv. ikke imponerte forrige gang jeg var nede. Varer som jeg er spesielt interessert i å finne gode priser på er:
Lecastein
Gips og andre platematerialer
Kvalitetsmaleriprodukter, eksempelvis Flugger.
Smedarbeid
Grunnmaterialer som L-elementer og isolasjon
Isolasjon
Spiker og skruer
Kjøkkenleverandører av det høyere prissegmentet
Trappeleverandører
Noen som har noen skjulte perler å anbefale i Gdansk/Sopot/Gdynia-området?
mvh
David
Lecastein
Gips og andre platematerialer
Kvalitetsmaleriprodukter, eksempelvis Flugger.
Smedarbeid
Grunnmaterialer som L-elementer og isolasjon
Isolasjon
Spiker og skruer
Kjøkkenleverandører av det høyere prissegmentet
Trappeleverandører
Noen som har noen skjulte perler å anbefale i Gdansk/Sopot/Gdynia-området?
mvh
David