jokkmokk skrev:
Navnendret til Maxit grovbetong, har ikke funnet noe på polske Maxit´s hjemmeside. Forstår dog ikke poenget med å transportere grus så lang vei? Har du forsøkt på en betongstasjon å få det sammenblandet? Fraksjon 0-12
Mvh
Når det gjelder større mengder så kjøper jeg det ferdigblandet. Er det derimot mindre mengder så kan det lønne seg å kjøpe det fra Polen.
Hmm...kan det være nok å nevne fraksjon 0-12 tror du? Får gjøre det.

mvh
David

Kan du ikke kjøpe bare sement og blande inn grusen selv hjemme? Burde redusere volumet/vekten en hel del.

hasse_f skrev:
Kan du ikke kjøpe bare sement og blande inn grusen selv hjemme? Burde redusere volumet/vekten en hel del.
Blir kvaliteten tilstrekkelig høy for punktfundament i så fall? Hvordan kan man sikre kvaliteten?

mvh
David

Kan egentlig nada om sement, betong, pussmørtel etc. Det er derfor jeg stiller så mange dumme spørsmål.
Nå fikk jeg en telefon fra selgeren i Polen som snakker om B20-kvalitet. Er dette bra nok for å lage søylefundament for enetasjes hus med?

mvh
David

AC skrev:
Når det gjelder trapper fra det høyere segmentet sier jeg bare Marchewka.pl. I menyen, klikk på "Schody" (trapper). Nr 15 og nr 16 er helt fantastiske.

Leca-block og deres distributører i Gdansk-området finner du enklest på [lenke] I kartet, klikk på "pomorskie" (Pommern). Vil du ytterligere avgrense søkeområdet, velg "Gdansk" i menyen i stedet for "wszystkie miasta" som er standard. (1. pomorskie; 2. Gdansk). Håper du får til det riktig.
BAT og Chemia ser ut til å ha noen slags tilbudspriser på Maxit-produkter (tidligere Optiroc).

Det kan også være en idé å kjøpe direkte fra fabrikken i Gniew, som ligger ca. 15mil fra Gdansk. Du kan alltid høre med dem om deres priser på tlf. (0-58) 535 24 57, faks (0-58) 535 26 57, PREFABET-GNIEW, 83-140 Gniew.
Takk for tipset forresten AC.
Har hatt store problemer med å finne riktig Leca med styrke 300kPa. Fabrikken du nevnte hadde gode priser ca. 5 Zl ekskl. moms men hadde bare med styrke 250kPa.
Er det noen som har handlet Maxit DMS i Polen forresten?
Så en Optiroc-variant av Lecaen på Castorama som var i størrelse 24*24*36 og kostet 6,70 Zloty inkl. moms. Noen som vet hva det er?

mvh
David

Bob_the_builder
David skrev:
Blir kvaliteten tilstrekkelig høy for plintgrunn i så fall? Hvordan kan man sikre kvaliteten?

mvh
David
Ved å måle opp volumene nøye. Bruk for eksempel en bøtte til å måle med. Du kan blande hvilken kvalitet du vil. K30 er tilstrekkelig med margin. Jeg tror det er K30 eller muligens K40 i tørrmørtel (f.eks. Gjuta grov). Det handler bare om proporsjonene mellom sement og grus.

Bob_the_builder skrev:
Ved å måle opp volumene nøyaktig. Bruk for eksempel en bøtte til å måle med. Du kan blande hvilken kvalitet du vil. K30 er mer enn nok. Jeg tror det er K30 eller muligens K40 i tørrbruk (for eksempel Gjuta grov). Det handler bare om proporsjonene mellom sement og grus.
Min kontakt i Polen snakker om B20-kvalitet. Hevder at det skulle være en internasjonal betegnelse. Noen som kan kaste litt lys over det?

mvh
David

Bob_the_builder
David skrev:
Min kontakt i Polen pratar om B20-kvalitet. Påstår att det skulle vara en internationell benämning. Någon som kan spre litt lys på det?

mvh
David
Jeg har aldri hørt den betegnelsen. Dog gjorde jeg et raskt google-søk "b20 tørrbetong" og fikk treff på en norsk side der man snakker om B20 og B30. Det virker ikke helt urimelig at man rett og slett oversetter B til K for svenske forhold, men det er en gjetning. I så fall er B20 vel spinkelt for en grunn (synes jeg i hvert fall, men start en ny tråd i grunn/mark om du vil vite mer).

Edit: fant en annen norsk lenke som tydelig beskriver klassene: http://www.olenbetong.no/NS-EN206-1.asp. Sjekk med noen av forumets grunneksperter (feks Magnus Nordmark) så får du sikkert et godt svar.

Jeg ante det, så jeg ba ham finne en bedre kvalitet. Nå kom han tilbake med Cem II 32,5 R for 7,27 Zloty/25 kg. Får sjekke med min konstruktør.

mvh
David

7,25 er billig hvis det er moms (22 %)
Sjekk www.wbos.pl der jeg først vurderte å kjøpe iso-block, interessant løsning og bra verdi. Men det ble "siporex"
Der ser du også at de med B20 mener vår K20 som nå har fått nytt navn. Selv har jeg til enetasjeshusets grunn K30, altså nå c25/30.
Når jeg tidligere snakket om betongstasjon, mente jeg selvsagt at du skulle bestille en storsekk med tørrmørtel.

Takk for tipsene Jokkmokk,
Dessverre er det uten 22 % moms.

mvh
David

Angående å få materialet sendt direkte hjem til Sverige fra butikkene, er det noen som har prøvd dette og vet kostnad og hvor lang tid det tar?

Castoramas postordre, har noen prøvd denne ennå?

Castoramas postordre, har noen prøvd denne ennå?
[/quote]

Sjekk tråden "Reise til Polen"

Der var det noen som gjorde det.

Jesca_j skrev:
Er det noen som har leid en container av POLFERRIES for å få over tingene med?

Hvor lenge kan man ha den containeren på kaien i Polen og holde på å laste?

Eller må man dra den derfra og hvor skal man da ha den... det tar jo noen dager å samle alt man skal ha lastet i den...?

Pris?

Dere som vet noe som helst om disse containerne kan jo skrive en linje. :)

Ingen som vet noe? ???

Jeg har et spørsmål, men først en stor takk til alle som er så hjelpsomme med tips ang. å handle i Polen.

Jeg holder på med en stor terrasse hvor jeg skal ha belegningsstein ca 50-100m2 jeg lurer på om man kan kjøpe disse fra Polen på en eller annen måte. Jeg forstår at det veier mye men kanskje det finnes de som frakter belegningsstein i området. Jeg lurer naturligvis også på hva prisene er og hvem man kjøper av i Polen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.